פייסבוק תשלב פרסומות באפליקציית המסרים המיידיים מסנג'ר - כך רומז בכיר בחברה בראיון לאתר Recode. דיוויד מרקוס, מנהל חטיבת מסרים בפייסבוק ולשעבר נשיא פייפאל, אמר כי ענקית הטכנולוגיה החלה בפיילוט של הנושא לפני כחודשיים, ונראה שהמסקנות הראשוניות הן חיוביות: “אנחנו לא הולכים לגזור נתח מתשלומים (אפשרות העברת הכסף לחברים שהושקה במהלך חג הפסח). הדבר היחיד שאנחנו עושים באופן מסורתי, ומשמש אותנו בצורה הגונה, הוא פרסומות. לכן נמשיך להתמקד בזה".
בשנה האחרונה הוכיחה אינסטגרם, שגם היא בבעלות פייסבוק, כי הפרסומות המשולבות בה לא הבריחו את 600 מיליון המשתמשים החודשיים, ונראה כי מסנג'ר צועדת בדרכה של אפליקציית שיתוף התמונות עם 1.2 מיליארד משתמשים חודשיים.
לפני כחודשיים התראיין לאתר Recode גם סטן צ'ודנובסקי, מנהל פייסבוק מסנג'ר, ואמר כי החברה החלה לבדוק את אפשרות הפרסום על קבוצה קטנה של משתמשים באוסטרליה ותאילנד, ורמז כי הפיילוט יכול לקחת גם "חודשים ארוכים". צ'ודנובסקי הוסיף ואמר כי בחברה מודעים לכך שזהו פורמט שונה מהפיד של פייסבוק, ופרטי יותר, ועל כן הם בוחנים זאת על מנת להיות בטוחים כי פרטיותם של המשתמשים לא תופר בשום דרך. מהראיון עם צ'ודנובסקי עלה כי המפרסמים יוכלו לפלח את המשתמשים על פי מידע קיים, ולא על פי תוכן השיחות בהן הפרסומות יופיעו.
מסנג'ר הופרדה לפני כשלוש שנים מאפליקציית הרשת החברתית, במטרה להרחיב את השירותים הניתנים דרכה, וכך לייצר הכנסות נוספות לחברה. הכנסות אפשריות יכולות להגיע כאמור מפרסום, או מגזירת נתח מביצוע עסקות ותשלומים שמתבצעים באמצעותה. השינוי המשמעותי ביותר שהטמיעה בתוכה האפליקציה הוא שילוב הבוטים, שברוב העולם מאפשרים גם ביצוע רכישות ללא צורך לעזוב את האפליקציה (אפשרות זו לא קיימת כרגע בישראל), אך נכון לעכשיו פייסבוק לא מרוויחה מהאפשרות הזו.
על פי הדו"ח הרבעוני האחרון שפירסמה פייסבוק לפני כחודשיים, ההכנסות מפרסום זינקו ב-53% ברבעון הרביעי של 2016, והסתכמו ב-8.63 מיליארד דולר, כשבסך הכל הכניסה החברה 27 מיליארד דולר מפרסומות לאורך כל השנה. בפייסבוק ישנם כיום כ-5 מיליון מפרסמים, כ-65 מיליון עסקים פתחו בה דף עסקי וכ-8 מיליון עסקים מקיימים פרופיל רשמי באינסטגרם.
עוד ב-TheMarker:
חברה של ישראלי בין 25 מקומות העבודה עם המשכורות הגבוהות בארה"ב
חברת משלוחים סינית חסכה חצי מהמשכורות בזכות רובוטים