פייסבוק סימנה מאות אלפי קטינים כ"מעוניינים" בנושאי הימורים ואלכוהול, כך נחשף בתחקיר משותף של הגרדיאן ותאגיד השידור הדני. מהבדיקה עולה מפרסמים בתחומים הללו יכולים, תאורטית, לקנות מודעות שיופיעו בפיד של בני ובות 18 ומטה. בכלי הפרסום של פייסבוק נמצאו כ-740,000 ילדים מתחת לגיל 18 מסומנים כמתעניינים בהימורים, וכ-940,000 קטינים מסומנים כמי שמתעניינים במשקאות אלכוהוליים.
תחומי עניין אלה נוצרים באופן אוטומטי על ידי פייסבוק, בהתבסס על מה שנלמד עלינו על ידי מעקב אחר פעילותו ברשת החברתית. לאחר מכן, מפרסמים יכולים להשתמש במידע הזה על מנת למקד מודעות באופן ספציפי לקבוצות משתמשים שסומנו כמתעניינות בנושא.
למרות זאת, יש המון דרכים בהן המיקוד האוטומטי יכול להשתבש. איך זה עובד? מכל הפעילות שאנחנו עושים בפייסבוק - פוסטים שפרסמנו, שעשינו להם לייק, שהגבנו עליהם, או סתם צ'ק-אין שעשינו - ברשת החברתית מרכיבים לנו פרופיל מסוים ועל בסיסו מציעים לנו את התוכן הממוקד והממומן. כאן תוכלו לבדוק בעצמכם מה הם תחומי העניין שלכם על פי פייסבוק, ולמחוק דברים שלא רלוונטיים. אך זה מתעדכן באופן רציף, ותחומי עניין חדשים יתווספו לשם.
בתגובה לפרסומים אמרו בפייסבוק, כי "איננו מאפשרים פרסום מודעות המקדמות מכירת אלכוהול או הימורים לקטינים ואנו אוכפים פעילות כזו כאשר אנו מוצאים אותה. אנו גם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הרגולטורים בכדי לספק הדרכה למשווקים שיעזרו להם להגיע לקהלים שלהם בצורה יעילה ואחראית".