גולשים שונים מתחילים לראות את צ'אט הבינה המלאכותית של מנוע החיפוש של גוגל במצב AI מופיע בפועל. דיווחים שונים של משתמשים ברשתות חברתיות כמו X ות'רדס מראים שגוגל בוחנת מיקומים שונים להצגת כרטיסיית מצב ה-AI, בחלק מהמקרים היא מופיעה בשורת החיפוש עצמה, לצד כפתור "חיפוש לפי תמונה", ובמקרים אחרים היא מחליפה את כפתור "יותר מזל משכל", שבאנגלית הפך לביטוי מזוהה עם החברה "I'm feeling lucky", שמתחת לשורת החיפוש.
I see this... AI Mode button next to Google Search. pic.twitter.com/zacHHA5AwH
יש גם הבדלים בעיצוב כפתור מצב ה-AI, חלק מהמשתמשים רואים מסגרת צבעונית מתחלפת (הדומה לקשת) שמופיעה כשהסמן מרחף מעל הכפתור. בדוגמה אחרת, שבה מצב ה-AI מחליף את כפתור ה-"יותר מזל משכל", הגבול הצבעוני מופיע כברירת מחדל, ומדגיש את כפתור הצ'אט של הבינה המלאכותית בהשוואה לשאר האפשרויות של גוגל.
גוגל הודיעה ב-1 במאי כי "אחוז קטן" מהמשתמשים בארה"ב יתחילו לראות בקרוב את האפשרות של מצב AI בחיפוש, אך הצילומים מתוך הבדיקות הללו נותנים לנו מושג איפה זה עשוי להופיע אם וכאשר יושק לציבור הרחב. לעת עתה, הדוברת של גוגל, אשלי תומפסון, אמרה לאתר The Verge שמצב ה-AI בחיפוש מוגבל כרגע למשתמשים במסגרת סביבת הניסויים של Google Labs. "אנחנו לעיתים קרובות בודקים דרכים שונות לאפשר לאנשים לגשת לתכונות השימושיות שלנו," אמרה תומפסון. "זהו רק אחד מתוך ניסויים רבים".
Google is testing AI mode on search homepage instead of 'feeling lucky' button. If this becomes successful, no doubt they will rollout globally and marketers should be preapred for the outcomes. pic.twitter.com/j2hpUMosox
אין ודאות שכפתור "יותר מזל משכל" יוחלף רשמית במצב ה-AI, אך עצם הידיעה שגוגל שוקלת זאת עלולה להכעיס משתמשים שנהנים מהפיצ'ר הייחודי הזה. הכפתור, שמעביר את המשתמש ישירות לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, היה חלק בלתי נפרד מדף הבית של גוגל מאז שהמנוע הושק. ייתכן שזו דרכה של גוגל לרמוז שהתשובות בסגנון צ'אט ה-AI לחיפושים יעילות יותר מהשיטה המסורתית של הצגת דף תוצאות.
הניסוי קורה כשבוע לפני כנס Google I/O, שבו צפויה החברה להכריז על עדכונים משמעותיים בתחום החיפוש המבוסס על בינה מלאכותית. גוגל כמעט שאינה משנה את דף הבית של מנוע החיפוש שלה, אך ייתכן שכעת היא מרגישה לחץ לעשות זאת. מנהל בכיר באפל העיד בבית המשפט בשבוע שעבר כי מספר החיפושים בגוגל דרך דפדפן ספארי ירד לראשונה בחודש שעבר, והסביר שהירידה נובעת מעלייתם של כלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT.