בחודש שעבר עדכנו אתכם כי וואטסאפ מכריזה על הכנסת פרסומות בדרכים שונות לתוך האפליקציה. כעת, האתר WAbetainfo, המתמחה בעדכוני וואטסאפ, מדווח שהן כבר החלו להופיע למשתמשי בטא.

כפי שניתן לראות בצילום המסך, חלק מאותם משתמשים בתוכנית הבטא יכולים כבר להתנסות בתכונות החדשות המכניסות פרסומות בלשונית "עדכונים" של וואטסאפ. עסקים כעת יכולים לשתף תוכן ממומן בתוך רכיב הסטטוסים, שלא ממש פופולרי בישראל. הפרסומות מופיעות בין סטטוסים רגילים, משתלבות בין התוכן המוכר, בדומה לפרסומות בסטורי באינסטגרם, אך עם סימון ברור שמדובר בפרסומת. ניתן כמובן לדלג על מודעה בקלות באמצעות החלקה, ואם תוכן של מפרסם מסוים הופך למטריד - אפשר לחסום אותו.

ערוצים ממומנים הם סוג נוסף של תוכן ממומן, שמטרתו להגדיל את החשיפה של ערוצים פתוחים. הם מקבלים מיקום בולט יותר בספריית הערוצים, מה שעוזר למשוך עוקבים חדשים. לדוגמה, מסעדה יכולה לפרסם את ערוץ המתכונים שלה, כדי לוודא שהוא מופיע בראש תוצאות החיפוש של המשתמשים. כך יכולים יוצרים, מותגים וארגונים לזכות בחשיפה ישירות בתוך וואטסאפ, מבלי להסתמך על פלטפורמות חיצוניות כמו אינסטגרם או פייסבוק. כשערוץ מקודם, נוסף לו סימון ברור שמדובר בקידום ממומן.

הפרסומות מופיעות רק בלשונית "עדכונים", ולא נכנסות לשיחות פרטיות, קבוצות, קהילות או שיחות קוליות. כאשר האפשרות לפרסום מופעלת בחשבון מסוים, מופיע באנר בלשונית העדכונים שמודיע למשתמש על כך. לחיצה על הבאנר מובילה להסבר מפורט על אופן הפעולה של כלי הפרסום. הפרסומות מבוססות אך ורק על מידע מוגבל, כמו האזור הכללי בו נמצא המשתמש, שפת האפליקציה, הערוצים הציבוריים שהוא עוקב אחריהם והאינטראקציה שלו עם מודעות קודמות, כאשר על פי וואטסאפ התכנים שיש לנו בצ'אטים פרטיים ולא יעזרו למטא לייצר פרסומות אישיות.

משתמשים שבוחרים לקשר את חשבון הוואטסאפ שלהם עם מרכז החשבונות של מטא עשויים לראות התאמה נוספת של פרסומות בהתאם להעדפות הפרסום שלהם מאפליקציות אחרות של מטא כמו פייסבוק ואינסטגרם, אך אפשרות זו כבויה כברירת מחדל וניתן להפעיל או לכבות אותה בכל עת.

משתמשים יכולים גם להוריד דוח פעילות פרסום, שמאפשר להם לראות את היסטוריית המודעות שלהם במהלך תקופה מוגדרת. כל רישום כולל את תאריך הצגת המודעה ושם המפרסם, כדי להיזכר באותה פרסומת. כמו כן, ניתן לצפות בהיסטוריית המודעות האחרונות ישירות מהגדרות החשבון - שם ניתן גם לחסום מפרסמים, או לחסום ולדווח עליהם בזמן צפייה במודעה. תכונות אלו משוחררות בהדרגה למשתמשי בטא של אנדרואיד ו-iOS וצפויות להתרחב בסוף לכל המכשירים.

בנוסף, אם אתם משתמשים באפליקציה של וואטסאפ למחשב, יש לנו חדשות רעות. חברת מטא מתכננת לבטל את האפליקציה הייעודית עבור ווינדוס, ובמקום זאת לעבור לגרסה מבוססת ווב, וזאת רק חודשים ספורים לאחר שהשיקה אפליקציה ייעודית לאייפד. בגרסת הבטא העדכנית של וואטסאפ לווינדוס כבר ניתן לראות את השינויים העיקריים, כאשר מטא מציינת כי "עודכנו המראה והאופן שבו וואטסאפ בטא פועלת".

וואטסאפ, וואטסאפ ווב (צילום: Antonio Salaverry, shutterstock)
וואטסאפ, וואטסאפ ווב|צילום: Antonio Salaverry, shutterstock

מאחורי הקלעים מדובר בשינוי מהותי: וואטסאפ עברה מאפליקציה ייעודית המבוססת על WinUI של ווינדוס לגרסה אינטרנטית של וואטסאפ, שמוצגת באמצעות WebView - כלומר, אתר אינטרנט בתוך אפליקציה. השינוי משפיע לא רק על המראה של האפליקציה, אלא גם על אופן פעולת ההתראות, והגדרות המשתמש הפכו לפשוטות הרבה יותר. גרסת הבטא כוללת גם את פיצ’ר הערוצים ו"פונקציונליות מורחבת" עבור הסטטוסים והקהילות.

על פי דיווח של האתר דה וורג', מדובר בשינוי מאכזב עבור מי שמשתמש בוואטסאפ מדי יום על ווינדוס, במיוחד מאחר שהגרסה החדשה לא תיראה עוד כחלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה Windows 11, ותשתמש ביותר זיכרון RAM לעומת הגרסה הייעודית. באופן אירוני, וואטסאפ עצמה מציינת שהגרסאות הייעודיות לווינדוס ומק: "מציעות ביצועים ויציבות טובים יותר, יותר אפשרויות לשיתוף פעולה, ותכונות שמגבירות את הפרודוקטיביות".