מאז ש-ChatGPT נכנס לחיינו בסוף 2022, עלה החשש שהחיפוש באמצעות בינה מלאכותית יחליף את החיפוש המסורתי בגוגל, והנבואות האלו מתחילות להתגשם. בכיר באפל חשף החודש בעדותו במשפט ההגבלים העסקיים נגד אלפאבית (חברת האם של גוגל), כי בחודש אפריל האחרון מספר החיפושים שבוצעו בדפדפן ספארי ירד לראשונה אי פעם

גוגל עדיין שולטת ללא עוררין בשוק החיפוש עם 89.65% (לפי נתוני statcounter לאפריל 2025), ובאוגוסט 2024 אף קבע בית משפט בארה"ב כי היא מונופול לא חוקי בתחום החיפוש. אתרים רבים חבים את כל הכניסות אליהם לחיפוש בגוגל (למשל כאלו שמציעים מתכונים), משלמים לגוגל כדי להופיע בתוצאות הממומנות למילות מפתח ספציפיות ועוד.

על רקע זה, גוגל לא יכולה להישאר מאחור אחרי מיקרוסופט ו-OpenAI, וכל ההכרזות בכנס המפתחים שלה (אתמול), Google I/O 2025, עסקו בחידושים בתחום הבינה המלאכותית, למרות שרובם לא יגיעו כרגע לישראל. לדברי גוגל, כרגע כל אחד מ-15 המוצרים שלה עם למעלה מחצי מיליארד משתמשים, עושה שימוש בג'מיני (Gemini), משפחת מודלי ה-AI שלה. 

אלו סיכום ההשקות המרכזיות של גוגל:

החיפוש עומד להשתנות - סקירת AI מגיעה לישראל

AI Overviews, פיצ׳ר הבינה המלאכותית במנוע החיפוש של גוגל, זמין מהיום בישראל ובעברית ומאפשר לשאול שאלות מורכבות יותר ולקבל מענה מקיף בתוצאת חיפוש אחת. מתחת לסיכום ה-AI, יופיעו לכם הקישורים הרלוונטיים לאתרים שונים. מדובר בפיצ'ר שיצא בארה"ב לפני כשנה, וכעת הוא זמין ביותר מ-200 מדינות, כולל אצלנו כאמור.

מבדיקה שלנו, הפיצ'ר בארץ עדיין בהשקה מתגלגלת, כך שלא כולם רואים אותו עדיין. אם הוא לא מופיע אצלכם, זה יקרה בשבועות הקרובים. בעזרת הפיצ'ר החדש ניסינו כמה שאלות - איפה כדאי לקנות נדל"ן באירופה, איך לנקות אבנית מהתנור וכדומה.

מדובר בפיצ'ר שצפוי לפגוע בכניסות לאתרים, וזה כבר קורה על פי מחקרים. כך, למשל, מחקר של amsive מחודש אפריל 2025 בחן את השפעת תצוגות ה-AI של גוגל (AI Overviews) על שיעורי ההקלקה (CTR) בתוצאות החיפוש האורגניות. המחקר כלל ניתוח של 700,000 מילות מפתח מ-10 אתרים ב-5 תעשיות שונות, ומצא כי מילות מפתח שהפעילו תצוגות AI חוו ירידה ממוצעת של 15.49% בשיעור ההקלקות. מילות מפתח שפחות נמצא שהן נפגעות היו של מותגים, כלומר במקרים שהגולשים יודעים מה הם מחפשים, ורק רוצים להיכנס באמצעות גוגל לאתר (יכול להיות גוף תקשורת, אתר אופנה וכדומה).

על כך מגיבה גוגל: "אנחנו מאמינים ש-AI יעזור לאנשים לגלות ברשת אפילו יותר ממה שהיה אפשרי בעבר. כאשר אנשים מקליקים מדפי תוצאות חיפוש עם AI Overviews, הקליקים האלה איכותיים יותר עבור אתרי אינטרנט – כלומר, סביר יותר שמשתמשים יבלו זמן רב יותר באתרים שבהם הם מבקרים".

AI Mode (‫‫מצב AI)

בשבועות הקרובים תופיע למשתמשי ארה"ב כרטיסייה חדשה בשם "מצב AI" ב-Google ובסרגל החיפוש באפליקציית גוגל, לצד הכרטיסיות המוכרות כמו חדשות, תמונות, מפות וכדומה, כלומר תוצאות החיפוש יתבססו אך ורק על בינה מלאכותית.

על פי ההודעה של גוגל, שיטת הפעולה של מצב AI מבוססת על פיצול שאילתות, שמאפשר לו לחלק את השאלה שלכם לתתי-נושאים ולשלוח למערכות שלה כמה שאילתות במקביל. לדבריה, זה אומר "שהחיפוש באינטרנט יהיה יותר מעמיק מכל חיפוש רגיל בגוגל, יגיע ליותר מקומות ברשת, ויאתר עבורכם תוכן איכותי ורלוונטי במיוחד שיענה על מה ששאלתם". 

יחד עם זאת, קיים חשש שחיפוש רק באמצעות AI יכול להוביל גם ל"הזיות" וטעויות עובדתיות, כפי שאנחנו מכירים שקורה לא פעם בצ'אטבוטים השונים.

Project Astra

גוגל חשפה את פרויקט אסטרה, שמטרתו להיות עוזר בינה מלאכותית אוניברסלי, שבשלב זה יעבוד בארה"ב, למשתמשי AI בארה"ב, Google AI Pro). מה שאתם צריכים לעשות, הוא לכוון את המצלמה, לשאול בעל פה את החיפוש שאלה על מה שאתם רואים (בדומה לגוגל לנס, שאתם יכולים לצלם דברים ולחפש אותם), ולקבל תשובות חיות ואינטראקטיביות.

מודל 2.5 פרו של ג'מיני מושק רשמית

במסגרת הכנס גוגל גם הכריזה על חידושים במודלים של ג'מיני, צ'אטבוט הבינה המלאכותית שלה. מודל ה-2.5 פרו כבר הוכרז לפי חודשיים אך הוא הוא מושק רשמית עכשיו. גרסת הפרו מפגינה ביצועים במבחנים אקדמיים, ולפי גוגל היא עכשיו המודל המוביל בעולם בדירוג של WebDev Arena ושל LMArena. החברה מוסיפה לגרסת הפרו גם פיצ'ר ניסיוני בשם Deep Think, מודל הסקת מסקנות משופר המשתמש בטכניקות מחקר חדשות שמאפשרות לו לבחון ולשקול השערות מרובות לפני שהוא מגיב. למרות זאת, אתם עדיין לא תוכלו להשתמש בו. 

גוגל גם הציגה את האח הקטן של הפרו - הפלאש 2.5, שעל פי החברה הוא "מודל העבודה היעיל ביותר שלנו, שמציע מהירות עצומה בעלות נמוכה. הוא משיג תוצאות טובות יותר במבחנים שקשורים להסקת מסקנות, מולטי-מודאליות, תכנות והקשרים ארוכים במיוחד, וגם הוכיח את עצמו כיעיל עוד יותר, עם שימוש ב-20-30% פחות טוקנים במבדקים שלנו".

ה-2.5‎ פלאש החדש זמין עכשיו בגרסת טרום השקה ב-Google AI Studio למפתחים, ב-Vertex AI לארגונים ובאפליקציית ג'מיני לכל המשתמשים.

לנהל שיחות וידיאו עם הצ'אט - ג'מיני לייב מגיע לכולם

גוגל הכריזה על כך שהאפשרות לשתף מצלמה ומסך בג'מיני לייב (Gemini Live), האפשרות לנהל שיחה עם הצ'אטבוט של גוגל, זמינה מהיום לכל המשתמשים באנדרואיד ו-iOS בחינם, גם בישראל. לדברי גוגל, השיחות שאנשים מנהלים בקול רם עם ג'מיני לייב ארוכות פי חמישה מההתכתבויות איתו. אפשר להראות לו למשל מכשיר חשמלי שדורש תיקון ולשאול אותו איך אפשר לתקן אותו. 

ג'מיני לייב מקושר למוצרים אחרים של גוגל, כך שאתם יכולים לבקש ממנו להכניס אירוע ליומן גוגל שלכם או לבקש שיראה לכם איך להגיע ליעד מסוים באמצעות המפות של גוגל.

ג'מיני מגיע לגוגל כרום

גוגל משלבת את ג'מיני בדפדפן הפופולרי שלה כרום, אך בשלב זה רק למנויי Google AI Pro ו-Google AI Ultra בארה"ב במחשבי Windows וב-macOS שמשתמשים ב-Chrome באנגלית. על פי גוגל, בשלב הראשון תוכלו לבקש מ-Gemini לסכם או להסביר לכם מידע מורכב בכל דף אינטרנט שאתם קוראים. בעתיד, ג'מיני יוכל לעבוד במקביל על כמה כרטיסיות ואפילו לעבור במקומכם בין אתרים.

ג'מיני, תכין אותי למבחן

מנסים ללמוד למבחן? כעת תוכלו לבקש מג'מיני ליצור עבורכם חידון לתרגול החומר. על פי גוגל, בזמן שתענו על החידון, ג'מיני ייתן לכם משוב מיידי וידגיש נושאים שדורשים תשומת לב רבה יותר. הפיצ'ר מושק לכל משתמשי ג'מיני בדסקטופ ומובייל, גם בישראל. 

איך עושים את זה? כנסו לג'מיני ותכתבו לו - תבחן אותי על מלחמת העולם השנייה, למשל. תקבלו חידון שאתם יכולים לבחור תשובות נכונות, כולל הצגת רמז לכל שאלה.

סוכן ה-AI שיקנה לנו בגדים

גוגל גם מיישרת קו עם שאר חברות הטכנולוגיה בכל הנוגע לסוכני AI שעושים עבורנו את העבודה, ואיזה חברה יותר רלוונטית לחיפוש ברשת ממנה? במסגרת רעיון הסוכנים שעושים לנו את העבודה - גוגל מכריזה על Project Mariner או בעברית מאיץ המשימות. במסגרות גוגל תציב לנו סוכן שיכול לנהל עד 10 משימות בו זמנית. אותן משימות יכולות להיות מסובכות כמו ביצוע מחקר אבל אפילו "פשוטות יותר" כמו הזמנת קניות. הפיצ'ר הזה יגיע בקרוב למצב AI בארה"ב למשתמשי גוגל AI פרו.

פיצ'ר נוסף, בעל שם די מבלבל, הוא Search או בעברית מבצע משימות. פה הסוכן, שמופעל ע"י Project Mariner כבר רוכש לנו כרטיסים או משלים משימות אחרות מתוך מצב ה-AI.

עוד פיצ'ר שכנראה יזכה להרבה התלהבות מהצרכנים הוא ה-Try it On (זמין מהיום בארה"ב). התכונה הזאת מאפשרת לכם לעלות תמונה של עצמם ולמדוד בגדים באופן וירטואלי. בעוד כמה חודשים גם יגיע בארה"ב סוכן קניות AI שיטפל במערכת התשלום וירכוש את אותה חולצה במחיר המשתלם ביותר.

יצירת תמונות וסרטונים

גוגל לא זנחה גם את אחד השימושים הכי נפוצים ב-AI: יצירת תמונות וסרטונים. החברה הכריזה על מודל Imagen 4, המוטבע כבר בג'מיני ליצירת תמונות מתוך טקסט. גוגל כמובן לא ממציאה פה את הגלגל - אנחנו כבר שנים מכירים את האפשרות הזאת החל מדאלי של המתחרה OpenAI, שהיה הניצן הראשון במהפכת הבינה מהלאכותית, וכעת גוגל לאחר כמה גלגולים משיקה כאמור את המודל הכי מתקדם שלה בנושא.

על פי החברה המודל החדש יודע להציג בחדות פרטים כמו אריגים, טיפות מים ופרווה, ויכול ליצור בסגנונות מציאותיים ומופשטים. הוא גם מסוגל ליצור תמונות במגוון יחסי גובה-רוחב וברזולוציה של עד 2K. בנוסף, יכולות האיות והטיפוגרפיה שלו גבוהות יותר, ככה שהרבה יותר קל ליצור כרטיסי ברכה, פוסטרים ואפילו קומיקס.

אבל הכלי שבאמת העולם מחכה לו הוא יצירת סרטונים מטקסט ברמה גבוהה בעזרת פרומפט פשוט, כי כבר קיימים כמה כלים כאלה אבל הם די מתקשים. והנה גוגל מכריזה על ‫Veo 3, אשר לראשונה גם מכניס אודיו לתוך הסרטון שמייצר. על פי החברה הוא לא מציע רק וידאו באיכות גבוהה יותר מ-Veo 2, אלא גם מאפשר לראשונה ליצור סרטונים עם אודיו: צלילים של מכוניות ברחוב עירוני, ציפורים מצייצות בפארק, אפילו דיאלוג בין דמויות. המודל מבין את ההנחיות, אפילו אם הן כתובות בצורת סיפור קצר. Veo 3 זמין עכשיו למנויי Ultra בארצות הברית באפליקציית Gemini‏ או ב-Flow. הוא גם זמין למשתמשים בארגונים דרך Vertex AI.

לבסוף גוגל גם מכריזה על Flow - כלי העריכה שמשלב את Imagen, ג'מיני ו-Veo. אפשר לתאר שוטים בשפה טבעית, לארגן בנוחות את כל החלקים - דמויות, מיקומים, אובייקטים וסגנונות - ולהפוך כל סיפור לסדרת סצנות. Flow זמין עכשיו למנויים לתוכניות Google AI Pro ו-Google AI Ultra בארה"ב. בקרוב הוא יגיע למדינות נוספות.

תוכניות המנויים החדשות בתשלום לג'מיני

 גוגל מציגה שתי תוכניות מנויים חדשים - גוגל AI פרו, Google Al Pro וגוגל AI אולטרה - Google Al Ultra. 

מנוי ה-AI פרו מציע חבילה של כלי AI מתקדמים תמורת 19.99 דולר לחודש. לדברי גוגל, התוכנית משדרגת את השימוש בג'מיני ומרחיבה את היכולות שלו, וכוללת מוצרים כמו Flow (פלטפורמה חדשה לשילוב סוכני AI ב-Google Workspace),‏ NotebookLM ועוד, עם פיצ׳רים מיוחדים ומגבלות קצב גבוהות יותר.

בדומה ל-OpenAI שהשיקה מנוי פרימיום (ChatGPT Pro) ב-200 דולר לחודש, גוגל משיקה מנוי יקר בשם ג'מיני אולטרה ב-250 דולר לחודש, שיאפשר שימוש במודלי ה-AI הכי חזקים, עם הכי פחות מגבלות, כולל גישה למוצרים ניסיוניים לפני ההשקה. המנוי כרגע זמין בארה"ב בלבד ויגיע למדינות נוספות בקרוב.

גוגל מבטיחה שהמנויים של ג'מיני אולטרה יקבלו גם גישה מוקדמת ל-Agent Mode – פיצ׳ר חדש שיגיע בקרוב למחשב, שאתם צריכים לציין מה המטרה שלכם וג'מיני ינצח את כל השלבים שדרושים כדי להשיג אותה (כולל גלישה באינטרנט, מחקר ושימוש בכל האפליקציות של גוגל).

אם תרצו סיכום של כל האירוע - גוגל הכינה סרטון עם כל ההכרזות בפחות מ-10 דקות.