יוצרת התוכן ומנהלת הסושיאל מאי דניאל, בת 22, שאחריה עוקבים יותר מ-100 אלף איש בטיקטוק, שאלה את בן זוגה לכמה לייקים בטיקטוק היא צריכה להגיע כדי שיקנה לה נעלי לובוטון בתג מחיר של 845 דולר. אחרי שהתייחס למחיר הגבוה, הוא נקב בתעריף: 80 אלף לייקים והזמרת אודיה צריכה להגיב על הפוסט.
הסרטון עלה לפני חמישה ימים והמטרה הושגה במלואה, כאשר נכון לכתיבת שורות אלו יש לה 119 אלף לייקים, ובסופו של דבר גם אודיה אזולאי הגיבה וכתבה: "תתחדשי" עם אמוג'י לב. דניאל ענתה בתגובה: "אין אין עלייך".
עוד לפני התגובה של אודיה, כתבה לה הדוגמנית מאיה קיי: "תקנה בשבילה, זה קריטי לי", תגובה שזיכתה אותה ללא פחות מ-15 אלף לייקים, כשדניאל הגיבה לה: "אעדכן אותך בהתפתחויות". על כך כתבה המשתמשת שילת: "פיזית מאיה קיי ענתה לך, אודיה כבר לא שווה את זה".
גם יוצרת התוכן מיכל מצוב שאלה: "אודיה הגיבה???", ויוצר התוכן יהונתן גרוסמן בן ה-13 כתב: "אני אדבר עם אודיה בשבילך".
מדובר בסרטון שהוא חלק מטרנד עולמי שבו אתה שואל מישהו שקרוב אליך כמה לייקים בטיקטוק הם צריכים כדי שיקנו לך משהו יקר מסוים, לעיתים כולל תגובה ממפורסם. לטיקטוק מעלים את צילומי המסך של ההתכתבות ביניכם, ואז למעשה האתגר מתחיל. הטרנד מופיע בווריציות שונות, כאשר תחת ההאשתאג #howmanylikesontiktok יש כרגע 18.9 אלף פוסטים.
@adriana_gomez Tik tok do you thing!! Let’s get your girl an Escalade! @Cadillac #howmanylikes #howmanylikesontiktok #trending #viraltiktok #husbandsbelike #cadillac #escalade ♬ ECE Marketing Airball - EC Equine Marketing
על פי האתר dexerto, המתמחה בטרנדים, הכול התחיל במאי 2024 כשמשתמשים בארה"ב ביקשו מבן או בת הזוג לייקים בתמורה למתנות כמו משחק וידאו, כלבלב או כרטיסים להופעה. הראשון היה משתמש בשם Smigs25 שנדרש להגיע ל־15 אלף לייקים ותגובה מקבוצת הפוטבול דטרויט ליונס כדי לרכוש את המשחק החדש NCAA 25 – והצליח. מאז עלו אלפי סרטונים דומים, כולל דרישות לתגובות מקיילי קלסי או הזמר ג'לי רול, שברוב המקרים גם נענו.
"ראיתי את הטרנד הזה בחו"ל וחשבתי שיהיה מגניב לעשות כזה בארץ", מספרת דניאל ל-mako. "האמת שלא האמנו שבאמת תהיה כמות כזו של לייקים, וככל שהלייקים עלו - לקחנו את זה יותר ברצינות אבל בטיפה צחוק כדי להקליל. יפה לראות כמה אנשים נרתמים למשימה. לא האמנו בכלל שהיא תגיב, אף פעם לא יצרנו איתה קשר, פרט לסרטונים שהגיבה עליהם".
טל פרץ פרסמה התכתבות עם בעלה לעתיד ושאלה כמה לייקים היא צריכה לקבל בטיקטוק בשביל שעון, הוא ענה לה "15 אלף ותגובה של שחר חיון". הדוגמנית והמשפיענית הגיבה לה: "הגבתי שימדורה, עכשיו נשאר לך רק הלייקים. אנחנו איתך עד שזה יקרה", בתגובה שזכתה ליותר מ-4,000 לייקים, כאשר גם בגזרת הלייקים לסרטון, היא כבר עברה את הרף ועומדת כעת על 26 אלף.
אופיר אמסלם ביקשה לא פחות ולא יותר הצעת נישואין מבן זוגה, והתנאי היה 4,700 לייקים ותגובה מהזמר אושר כהן. עדן פינס, בת הזוג של כהן, הייתה הראשונה שהגיבה וכתבה: "רגע אני קוראת לו, הוא בחדר ליד", וכהן הגיב אחר כך: "מזל טוב, תזמינו לחתונה", כשבתגובה יוצרת הסרטון כתבה לו: "המוזמן הראשי".
לינוי מורנו ביקשה לטוס לדיסנילנד תמורת 40 אלף לייקים ותגובה מהגוף הלא ממש קיים "דיסינילנד ישראל". ללייקים היא כבר הגיעה, ובתגובות מנסים להבין איך להגיע לדיסני, למשל היוטיובר והגיימר המפורסם עידן תלם, שתהה על הצירוף "דיסנילנד ישראל".
למרות שלא בטוח שמישהו באמת מקבל את המתנות היקרות, הטרנד הפך לוויראלי – כנראה בזכות תחושת ה"מאמץ המשותף" שהוא יוצר. מהגולשים נדרשת פעולה פשוטה של לייק, ומהמפורסם – רק תגובה, לרוב אחרי שכבר תויג שוב ושוב. האם כל הסיפורים אמיתיים? לא בטוח, אבל זה לא ממש משנה באתגר הרשת הזה.