מאז שהחלה המלחמה בין ישראל לאיראן ב-13.6, שצפויה להיכנס להפסקת אש היום (ג'), כל מוסדות החינוך הפסיקו לפעול או עברו ללמידה מרחוק, ורק מקומות עבודה שנחשבים לחיוניים נפתחו, למעט חלון זמנים קצר של הקלה בהנחיות פיקוד העורף. הרוב המכריע של תעשיית ההייטק עבר לעבודה מרחוק, כאשר העובדים נאלצים לג'נגל בין טיפול בילדים, למי שיש, מילואים בסבב המי יודע כמה, סגירת השמיים, לבין מתח, חרדה, אזעקות ונפילות טילים.
בחברות הייטק רבות התגייסו על מנת לסייע לעובדים לעבור את תקופת המלחמה, באופן שמעורר פלאשבקים לתחילת מלחמת חרבות ברזל ולסגרי הקורונה.
כך, על רקע המצב הביטחוני המורכב, חברת מיקרוסופט העניקה לעובדיה עד 10 ימי חופשת חירום בתשלום. בנוסף, היא מסייעת בחיבור בין עובדים שיש ברשותם ממ"דים לאלו הזקוקים להם. במקביל, במטרה להקל על הורים ומשפחות שנמצאים בבית ולתמוך בהתמודדות הרגשית, החברה מפעילה מדי יום פעילויות אונליין מותאמות לילדים ולעובדים הכוללות סדנאות ספורט, מפגשים עם אנשי מקצוע, חוגים ופעילויות העשרה ופנאי לילדים ולהורים ועוד.
בחברת מטריקס חזרו לעבודה במודל היברידי. החברה מאפשרת לעובדיה להשתמש במוקד תמיכה נפשית "אשחר" לעובדי החברה ובני משפחתם. כמו כן החברה מעניקה 5,000 שקל לנטו לכל עובד שפונה מביתו בשל הטילים. עד כה פונו 15 מעובדי החברה שקיבלו את המענק.
כחלק מהתמיכה של החברה בעובדים, אורקל מעניקה מימון מלא של דיור חלופי לעובדים שאין ברשותם ממ”ד, כדי להבטיח להם מרחב מוגן ובטוח; סיוע ברכישת מזון וצרכים בסיסיים לעובדים שנותרו ללא תשתיות חיוניות כמו חשמל או גז; וכן ליווי ותמיכה לעובדים שנתקעו מחוץ לישראל, לרבות סיוע במציאת פתרונות לינה וחזרה ארצה. בנוסף, החברה מציעה שירותי תמיכה רגשית דיסקרטיים וללא עלות, הזמינים לעובדים ולבני משפחותיהם. אורקל שמה דגש גם על יצירת תנאים גמישים לעבודה מהבית בתקופה זו, תוך התאמה אישית של שעות העבודה, וליווי שוטף מצד מנהלים, הן בישראל והן בקרב צוותי ההנהלה הגלובליים.
מאז תחילת הלחימה, חברת מאנדיי העניקה לעובדיה שלושה ימי חופשה על חשבון המערכת ואפשרה גמישות מלאה בשעות ואופי העבודה, בהתאם לצרכים ולמגבלות של העובדים והעובדות. מעבר לכך, היא מפעילה מעטפת תמיכה מקיפה לעובדיה בארץ ובחו"ל וכן לחיילי המילואים ובני משפחותיהם, מהרמה האישית ועד לפתרונות לוגיסטיים. החברה מיפתה את העובדים שמתגוררים ללא מרחב מוגן ופועלת למציאת פתרונות אירוח עבורם – כולל אירוח אצל עובדים שהתנדבו לפתוח את ביתם. מי שביתו נפגע ממתקפות הטילים קיבל סיוע מיידי מהחברה, ובמקביל נשמר קשר רציף עם עובדים השוהים בחו"ל ואינם יכולים לשוב לארץ. בנוסף לגמישות מלאה בשעות ובמיקום העבודה, החברה מפעילה קליניקה לטיפולים פסיכולוגיים שזמינים גם אונליין, ומציעה פעילויות העשרה מקוונות לילדי העובדים.
חברת הסייבר קלארוטי מעניקה סיוע כספי לעובדים שבתיהם ניזוקו או הפכו לבלתי ראויים למגורים, במטרה לאפשר מענה ראשוני ולהקל על ההתמודדות עם מצב של חוסר ודאות. בנוסף, הוחלט להרחיב את מערך התמיכה הרגשית לעובדים, באמצעות שירותים פסיכולוגיים מסובסדים, הפתוחים גם לבני משפחותיהם. כמו כן, החברה ממשיכה לתת מענה למשרתי המילואים וממשיכה לחלק להם שוברים ומתנות.
מרכז המו"פ הישראלי של ענקית הטכנולוגיה AT&T מעניק שורה של הטבות לעובדות ועובדי המרכז לאור המצב. לאלו שבתיהם נפגעו ופונו מהם, ניתן מענק מיידי של 2,500 ש"ח לכל מפונה וכן 5 ימי חופשה על חשבון המעסיק. כמו כן, לעובדים ששהו בחו"ל ולא יכלו לשוב ארצה, הוענקו 5 ימי חופשה על חשבון המעסיק. בנוסף, לכל עובד ועובדת ניתנת תמיכה רגשית ואישית במסגרת 7 מפגשים עם מטפל/ת. המרכז מעניק למשרתי המילואים שוברי רכישה לאפליקציית וולט.
בחברת אמדוקס כל עובד שאין לו מרחב מוגן מתאים קיבל אפשרות לעבור עם משפחתו לבית מלון במימון מלא של החברה. צעד זה, שנועד להבטיח את שלומם המיידי, יושם בבתי מלון בערים כמו נתניה, רעננה וטבריה, כדי העניק להם מקום בטוח בתקופה של אי-ודאות. במקביל, הופעלה גמישות מירבית במודל העבודה, וכבר בשלב מוקדם הונחו העובדים לעבוד מהבית.
מעבר לפתרונות המיידיים, אמדוקס ממשיכה לעקוב אחר כל עובד ועובדת שנמצאים בחו"ל, כדי לוודא שהם מקבלים תמיכה. בנוסף, החברה פועלת גם בתחום ה-Wellbeing, ומציעה פעילויות וירטואליות לילדים מדי שבוע. לצד זאת, נשלחים שוברי פינוק למשפחות של עובדי מילואים וגם לעובדים שנמצאים בחו"ל.
בחברת ריסקיפייד העניקו לעובדים גמישות מלאה ללוח הזמנים שלהם. בנוסף, ניתן ליווי ממוקד לעובדים שגויסו למילואים, לבני ובנות זוגם, לכאלה שבתיהם נפגעו, וכן לעובדים שנתקעו בחו"ל. לכולם סופקו מענקים, חבילות תמיכה, סיוע לוגיסטי ואף סיוע במציאת פתרונות דיור זמניים. בנוסף, כלל עובדי החברה קיבלו כרטיסי שי לרכישת מזון, וכן בשיתוף פעולה עם "מתן מיתר", החברה מציעה ליווי פסיכולוגי וייעוץ לעובדים ומנהלים, יחד עם פעילויות פנימיות שנועדו לחזק את החוסן האישי והצוותי.
חברת Bria שכרה לעובדיה דירת 3 חדרים עם ממ"ד בתל אביב, עם אזור לעבודה בלובי. היא מאפשרת לעובדים שגרים בדירה לא ממוגנת לעבור לעבוד משם בתקופת המלחמה בסמיכות למרחב מוגן. הדירה מאפשרת לעובדים רווקים לעבוד יחד בתקופה שבה רוב מקומות הבילוי וחלק מבתי הקפה סגורים ואין עבודה מהמשרד, כך שיש לכולם פחות אפשרויות למפגשים חברתיים. בנוסף ניתנת אפשרות לתמיכה רגשית ופסיכולוגית למעוניינים.
חברת סלברייט (Cellebrite) תומכת בעובדי החברה שנמצאים בחו"ל בחופשה - באמצעות מענק כספי ובנוסף ליווי של סוכנת נסיעות כדי לסייע בחזרה לארץ. עובדים בחו"ל מטעם העבודה גם זכו לתמיכה מלאה מהחברה. בנוסף, סלברייט מציעה לעובדיה מתן סיוע נפשי; בניית מערך התנדבות בקרב העובדים לתמיכה הדדית - בייביסיטר, בישולים, ציוד, אירוח וכדומה; פעילויות בזום לכלל המשפחה לכל הקהלים השונים - שיעורי יוגה, הרצאות חוסן, פעילויות לילדים ועוד; הסרת מגבלת השימוש בכרטיס "תן ביס" היומי לתשלום במסעדות וסופרמרקטים, וכן מענק לשימוש באפליקציית המשלוחים וולט לכלל העובדים. כמו כן, עובדי סלברייט משתתפים בהתנדבות בקהילה יחד עם עמותת "אלון ואלה" למען קשישים.
חברת פאגאיה מספקת לעובדים שנאלצו להתפנות מבתיהם כתוצאה מפגיעה ישירה או עקיפה, מספר לילות לינה במלון לבחירתם, תקציב לרכישת בגדים וציוד חיוני, וכן תמיכה אישית. עובדים שנתקעו בחו"ל בשל סגירת השמיים קיבלו תקציב אש"ל מוגבר, מחשב וציוד טכנולוגי שיאפשרו להמשיך בפעילות מרחוק. בנוסף, משפחתו של כל עובד במצב זה מקבלת מעטפת מלאה הכוללת תקציב ייעודי לבייביסיטר, ארוחות וסיוע תפעולי. החברה מעמידה לרשות העובדים ובני משפחותיהם מעטפת פסיכולוגית מלאה בימים אלו.
חברת Intuit מאפשרת לעובדים להחליט כיצד, מתי וכמה לעבוד, תוך התחשבות גם בנסיבות משפחתיות מגוונות, כמו בני זוג במילואים, ילדים קטנים או הורים מבוגרים. במישור המעשי, החברה העניקה תוספת של 10 ימי חופשה מיוחדת, ולא קיזזה ימי חופש לעובדים שנתקעו בחו"ל – גם בנסיעות פרטיות. תקציב ה-Wellbeing for Life הוכפל ועומד על 7,400 ש"ח לעובד לשנה, ומשמש לצרכים מגוונים כמו בייביסיטר, חוגים אונליין, הזמנת אוכל, ציוד ספורט ופעילויות נוספות שמסייעות לעובדים להתמודד עם התקופה. בנוסף, הוכפל מספר הטיפולים הפסיכולוגיים לעובדים ולבני משפחותיהם ל־24 טיפולים בשנה, לפי בחירת העובד.
פאפאיה הפעילה קו סיוע אנושי של עמותת אשחר הפתוח לכלל העובדים, ודאגה לספק פתרונות אירוח חלופיים בבתי מלון או תמיכה כספית עבור עובדים שבתיהם ניזוקו או שפונו ממלון זמני שאינו ראוי. בנוסף, הוענק סיוע ייעודי לבני/בנות הזוג של אנשי מילואים, מתוכננות הרצאות על חוסן נפשי, ואף בוצעו שיחות יזומות לפני ראיונות עבודה – עם מועמדים ומראיינים כאחד – כדי לוודא שנוח להם לקיים את המפגש המתוכנן בתנאים הרגישים מתוך הבנה כי המעמד לעיתים לא מאפשר לבקש הקלה.
בחברת סיילפורס מעניקים טיסות חילוץ לעובדים ובני משפחה שנתקעו בחו"ל, מענק מיידי לעובדים שנתקעו בחו"ל + אפשרות לתמיכה נוספת, שיחות חברה שבועיות עם מנכ"ל המו"פ שלנו לעדכונים, שקיפות ומענה על שאלות, ייעוץ פסיכולוגי 1:1 לעובדים ולבני משפחותיהם, מארזים למפונים, למילואימניקים ולמשפחותיהם, וסשנים של מיינדפולנס, כלים להורים והפעלות לילדים.
בחברת הסייבר Minimus העניקו לכל עובד 300 שקל לרכישת ציוד לעבודה מהבית, נוסף לאפשרות לקבל באופן קבוע ציוד מחשוב, מסכים ומוצרי תקשורת הנדרשים לצורך עבודה מהבית. בנוסף, הוענקו 500 שקל ליום להורים לילדים לצורך שכירת בייביסיטר. כל התשלומים ניתנו בנטו, כשהחברה לקחה על עצמה את תשלומי המיסים. בנוסף נשלחו חבילות שי למשפחות של עובדים שנקראו לשירות מילואים.
חברת Checkout.com מעניקה לעובדים ימי חופשה אופציונליים בנוסף לימי החופשה הרגילים – לטובת טיפול בילדים, בריאות מנטלית או כל מטרה אחרת. לעובדים שנתקעו בחו"ל בנסיעת עבודה או חופשה ניתנה האפשרות להגיע למשרדי החברה בלונדון. כלל העובדים קיבלו שוברי וולט להקלת ההתמודדות עם השגרה.
בבנק הדיגיטלי ONE ZERO העובדים יכולים לעבוד מהבית, למרות שהבנק מוגדר כמוסד חיוני, והעבודה מתקיימת במודל היברידי וגמיש שאינו דורש נוכחות פיזית. ניהול העבודה מתמקד במשימות ואימפקט, תוך צמצום מורכבויות לטובת התקדמות בטווח הקצר בלבד. בנוסף, ניתנת תמיכה שוטפת לעובדים במילואים ולבני משפחותיהם, כולל משלוחי תשומת לב וליווי פסיכולוגי לאורך כל השנה. עובדים השוהים בחו"ל או שאינם יכולים לשוב ממשיכים בעבודתם מרחוק בצורה סדירה. נשמרת שגרה רכה ונוכחות ארגונית באמצעות פעילויות יוגה, הפעלות לילדים ותקשורת פנים-ארגונית אחת לכמה ימים.
ביוניקורן הסייבר פנטרה סייעו לעובדים שנתקעו בחו"ל בתשלום לטיסות והגעה לארץ לאיחוד משפחות. במקביל, דאגו לצרכים של משפחות בהן אחד ההורים נתקע בחו"ל, בין אם זה עובד החברה או בן זוגו שנתקעו בחו"ל. במקביל מדגישים בחברה שהם מפגינים הרבה התחשבות והבנה של המצב הקיים, איש איש ואתגריו, מתוך הבנה שזו העת שבה מצופה יותר מתמיד מהמעסיקים לתמוך בעובדים שלהם.

קבוצת מלם תים מפעילה מוקד תמיכה נפשי של אשחר, לכל עובדי החברה, 24/7. עובדים שפונו מביתם מקבלים 5 מפגשים אישיים עם עובדות סוציאליות מאשחר, שובר של 2,000 ש"ח ויומיים חופש על חשבון החברה. החברה מארגנת פעילויות לילדים ולהורים - סדנאות יצירה והפעלה לילדים, סרטים בהקרנת טרום בכורה לילדים ולמבוגרים, הרצאות להורים, סדנת עזרה ראשונה בחירום עם מד"א והכל בזום, נשלחים מארזים למשפחות המילואימניקים. מילואימניקים שחוזרים מקבלים הפחתת שעות בחזרה שלהם לשבוע הראשון ויום חופש נוסף ומועברות הרצאות לעובדים על חוסן, התמודדות באי ודאות, הרצאות למנהלים כלים לניהול במצבי חירום.
בחברת אברא שולחים למשפחות של עובדים המשרתים במילואים נשלחים מארזים אישיים, כהוקרה על תרומתם. עובדים שבתיהם נפגעו מקבלים ליווי רגשי ומקצועי, המוענק ע"י מחלקת HR בליווי עובדת סוציאלית קבועה בצוות – עם מענה מותאם גם לעובדים המתמודדים עם חרדה, מצוקה או קשיים תפקודיים. בנוסף, נשלחו לעובדים אלו מארזים מותאמים אישית וארוחות חמות. במקביל, מגבשת החברה תקציב ייעודי לתמיכה כספית בעובדים שנפגעו.
לצד זאת, כלל עובדי החברה מוזמנים לקחת חלק במרחב רגשי דיגיטלי, שנפתח בשיתוף עם אפליקציית Group Hug – וכולל תכנים וכלים פרקטיים להתמודדות עם תקופות מאתגרות, כמו גם שיעורי יוגה לוויסות מתחים וסדנאות ייחודיות בנושא תיווך המציאות לילדים.
בחברת אבטחת הסייבר הבינלאומית טרנד מיקרו מעניקים תמיכה מקיפה לעובדים שנתקעו בחו"ל בעקבות המצב הביטחוני, ומממנים את מלוא שהותם בחו"ל, כולל טיסות ושהות. עובדי החברה עובדים מרחוק.
חברת הסייבר Semperis עורכת פעילויות יוגה להורים ולילדים להפגת לחץ ולשמירה על אורח חיים בריא מהבית. החברה מעניקה תמיכה למשפחות של עובדים שיצאו למילואים ולמי שיקיריהם נתקעו בחו"ל. בנוסף, הוגדר נוהל סיוע ראשוני במקרה של פגיעות מטילים, בתקווה שלא יידרש לעשות בו שימוש.
בחברת הסייבר Cymulate הוכפל תקציב הסיבוס לכלל העובדים כדי להקל על ההתנהלות היומיומית. נשלחו ציוד וארוחות לבתי עובדים שבני זוגם נקראו למילואים ונותרו לנהל את הבית לבד. כלל העובדים מקבלים מארזים אישיים במטרה להעניק רגע של תשומת לב ושגרה חיובית. החברה חילצה עובדים שנתקעו בחו"ל עם פרוץ האירועים, כולל מימון מלא. עובדים שבתיהם נפגעו מירי רקטות זוכים לליווי אישי, תמיכה רגשית ותמיכה כלכלית. למשרתי מילואים ניתנת אפשרות לתמיכה פסיכולוגית במימון החברה. בנוסף מופעלות פעילויות בזום לילדים כדי להקל על ההורים, ושיעורי ספורט בזום לעובדים ליצירת רגעים של נשימה ותנועה בתוך שגרה לחוצה.
חברת SAP מעניקה לכלל עובדיה בישראל שלושה ימי חופש באופן חד-פעמי, לניצול גמיש על פי שיקול דעת אישי. בנוסף, החברה מציעה מענק ייעודי לעובדים שבתיהם ניזוקו במהלך הלחימה והוגדרו על ידי הרשויות כבלתי ראויים למגורים.
בחברת Shield שכרו לעובדים ללא מרחב מוגן קרוב חלופת מגורים דרך Airbnb ובנוסף העניקו בייביסיטר למי שנתקע בנסיעה עסקית בחו"ל ולא הצליח לחזור לארץ כדי לסייע לבת הזוג ולילדים. בנוסף, נתנו תוספת למכסת התן ביס, ועובדים שביתם נפגע קיבלו ימי חופש על חשבון המעביד.
במשרדיה הישראלים של ענקית הטכנולוגיה Akamai, הוקמו שתי קרנות לסיוע כספי מיידי לעובדים שזקוקים כל סיוע כספי כלשהו, ובנוסף נשלחו למשפחות עובדים בשירות מילואים ולמי שבתיהם נפגעו שוברים מ-BuyMe והוגדל לכלל העובדים התן ביס. החברה ערכה מפגשי פעילות משפחתית בזום לעובדים ובני משפחותיהם והגדילה את התמיכה בסיוע הנפשי. כמו כן, סייעו לעובדים שנתקעו בחו"ל על ידי הפעלת סוכני נסיעות למציאת פתרונות וסיפקו להם מחשבים ניידים לתקופת הביניים.
בחברת Mavens הובהר עם פתיחת המבצע כי לא מצופה מהעובדים להמשיך לעבוד כרגיל, וניתנה לגיטימציה למי שזקוקים לזמן או משתתפים באופן חלקי. הקולגות מארה"ב התגייסו במלואן ונטלו אחריות על משימות שונות. לעובדים נפתחה אפשרות למפגשים אישיים בזום עם אנשי מקצוע לצורך תמיכה רגשית. למשפחות שנשארו לנהל לבד את השגרה נשלחו ארוחות לבתים, וכן במשרד קיימים חדרי ביטחון עם אפשרות ללינה. הורים עם ילדים בבית יכולים להשתתף בפעילויות מקוונות לילדים להפחתת העומס ולאפשר רגעים של רוגע.
בחברת הפינטק פונטרה העבודה מתבצעת בימים אלה מהבית, והחברה נוקטת שורת צעדים לשמירה על רציפות תפעולית ותמיכה אישית. בין הצעדים: הגדלת תקציב ה"תן ביס" לחודש יוני, ובחודש הבא תתווסף תוספת של 500 ש"ח להזמנת אוכל הביתה. לעובדים שאין להם גישה נוחה למרחב מוגן ניתנה אפשרות לשהות בבית מלון, כאשר התקופה הוארכה בשבוע נוסף.
הורים לילדים מתחת לגיל 15 קיבלו מענק חד-פעמי של 1,000 ש"ח לצורך סיוע בגידול הילדים בתקופה זו – בין אם לבייביסיטר, משחקים או כל צורך אחר. גם למשרתי מילואים הוענק מענק חד-פעמי של 1,000 ש"ח עבור צרכים שונים, כולל ציוד ייעודי או נסיעות מיוחדות. עובדת שנתקעה בחו"ל הועברה למשרד החברה בניו יורק, והיא ממשיכה לעבוד משם. לעובדים שהיה חסר ציוד בבית סופקו מחשבים, מסכים וציוד נלווה.
חברת קומסקיור, המפיצה של תוכנת האבטחה העולמית ESET ושל מגוון פתרונות אבטחה לארגונים, שלחה ל-40 העובדים שלה (שממשיכים לספק שירות ותמיכה גם מהבית) שוברים להזמנת חצי ק"ג גלידה ברשת גולדה. עובדי החברה מחוברים מרחוק על מנת לתמוך בלקוחות.
עם פרוץ המלחמה עם איראן, חברת האוטו-טק Fullpath הקימה חמ"ל פנימי לניהול מצב החירום, פיתחה כפתור "I'm Safe" באפליקציה הפנימית לעדכון מיידי על מצב העובדים, יצרה מנגנוני תעדוף להעברת משימות דחופות למשרדי החברה בארה"ב, וסייעה לעובדים שנתקעו בחו"ל לשוב לישראל. בנוסף, Fullpath מפעילה מערך תמיכה למשפחות המילואימניקים, כולל שליחת ארוחות חמות וסיוע לוגיסטי יומיומי.
בחברת Anecdotes צוות ה-HR הרים באמצעות BASE 44, אתר במיתוג החברה שמרכז תכנים פרקטיים ורגשיים לעובדים בזמן מלחמה: פעילויות לילדים ולמבוגרים, כלים לעבודה מהבית, תמיכה נפשית, מקום לשיתוף סיפורים אישיים, ולינקים רלוונטיים לכל צורך שעולה בתקופה הזו. בנוסף, החברה העניקה תוספת של 250 שקלים לסיבוס, שלחה מארזים אישיים, ועובדים שנתקעו בחו"ל קיבלו כרטיס אשראי לרכישת מחשב, כדי שיוכלו להמשיך לעבוד בקלות.
חברת טריא ישראל ארגנה לעובדי החברה בייביסיטר P2P ברוח מודל הפעילות של החברה: ילדי עובדי חברה בוגרים שומרים על ילדי עובדים צעירים באותו איזור גיאוגרפי, מפעילים ומבלים איתם, כאשר החברה תומכת ביוזמה באמצעות תשלום השכר לבייביסיטר ואספקת פעילויות יצירה לילדים. לצד זאת, רתמה טריא גם עובדת בחברה שהיא מאמנת כושר בהכשרתה לטובת אימונים בזום לעובדים וגם לילדיהם.