בגיל 20 בלבד, טל קליינרמן, המוכר יותר בשם Spizee כבר הצליח לבנות אימפריה דיגיטלית שסובבת סביב אוכל חריף, גיימינג, יצירתיות בלתי נגמרת, ומאות מיליוני צפיות מכל העולם. הכל התחיל כשקליינרמן היה בן 10, והחל לצרוך תוכן דרך האינטרנט.

"צפיתי ביוטיוברים ישראלים ואז עברתי לאמריקאים. הייתי ממש חי בתוך יוטיוב כל היום, אובססיבי לרעיון של יצירת תוכן. זה נתן לי השראה ובגיל 11 כבר פתחתי ערוץ יוטיוב משלי. לא הייתי טוב בזה, אבל ממש רציתי להצליח. לימדתי את עצמי לערוך, לדבר מול מצלמה והלכתי על זה".

בגיל 12 הוא העלה סרטון ראשון שזכה להצלחה. "העלית סרטון שקשור למשחק Clash Royale והוא הגיע ל-80 אלף צפיות, מספר הזוי בשביל ילד בן 12. אז הבנתי שיש לי איזשהו כישרון ליצירת תוכן".

למרות ההצלחה, לא הכל זרם חלק בשביל קליינרמן - שהיה צריך לקבל החלטה קשה כבר כשהיה צעיר. "עשיתי את כל הלימודים שלי ואז הייתי יושב על המחשב עד הלילה. לימודים זה פשוט לא משהו שהתחברתי אליו ובכיתה י"ב החלטתי שאני לא רוצה להמשיך".

איך ההורים קיבלו את זה?

"ההורים שלי מאוד רצו שאלמד. אבא שלי ממש השקיע בי, והוא לקח את זה קשה כשעזבתי את בית הספר. זה פגע בו אישית. הוא לא הבין למה אני בוחר בדרך הזו ורק בשנים האחרונות, כשהתחלתי להתפרנס מזה, זה השתנה".

ההצלחה הבאמת גדולה של Spizee קרתה שהחל לייצר בנוסף לתוכן גיימינג גם תוכן שקשור באתגרי אוכל. "בגיל 16 נתקלתי בטרנד של אנשים שאוכלים חריף בטיקטוק. זה היה לי מאוד מעניין - למה דווקא חריף? ולמה יש לסרטונים האלה מיליוני צפיות? חקרתי את זה, למדתי מה עושים, ובגיל 17 החלטתי שאני הולך על זה. אם יש לי יכולות ליצור תוכן, למה שלא אנסה גם את זה? משם זה פשוט התגלגל". מהר מאוד, מצא את עצמו כאחד המובילים בתחום ואוכל פלפלים חריפים במיוחד באתגרים הזויים, כולל אתגר קשוח מאוד אחד במסגרתו אכל 16 פלפלי קרולינה ריפר. "הייתי מאוד נחוש להצליח".

קליינרמן פעיל בטיקטוק, יוטיוב, אינסטגרם, סנאפצ'אט ופייסבוק, אך את עיקר הקהל - וההכנסות - הוא מקבל מיוטיוב. "יש לי ערוץ עם 18.8 מיליון עוקבים. ליוטיוב יש את המודל הכלכלי הכי טוב וגם אפשרות ליצור סרטונים קצרים וארוכים".

החשיפה הגלובלית של קליינרמן הביאה אותו גם לאחד מרגעי השיא בקריירה שלו עד כה - השתתפות ב-VidCon, אחד מכנסי יוצרי התוכן החשובים בעולם, שייערך בחודש הבא בארצות הברית. "זה כנס שמפגיש את כל יוצרי התוכן הכי גדולים בעולם, ומלא מעריצים מגיעים לפגוש אותנו. לקחת בזה חלק זה כבוד ענק", הוא מספר.

למרות ההצלחה המסחררת, קליינרמן מבהיר שזו עבודה לכל דבר. "זה כבר עסק. זה לא תחביב. אני מנהל אנשים. יש לי סוכן, מישהי שאחראית על כל האוכל והמתכונים, ואנחנו עובדים קשה על כל פריים. לפעמים אי אפשר להשיג מוצרים מסוימים בארץ".

העבודה של קליינרמן אינה מסתכמת רק ביצירת תוכן - היא גם כוללת סיכונים ממשיים. מאכלים קיצוניים כמו פלפלים חריפים או סוכריות חריפות עלולים לגרום לנזק גופני, והוא כבר למד את זה על בשרו. "העבודה היא יומיומית, קשה, ולפעמים גם מסוכנת", הוא מסביר. "אני דואג לאכול משהו שמרפד את הבטן לפני, כדי שהחריף לא יפגע לי בקיבה. למדתי איך להתנהל עם זה".

באחד הסרטונים הוא לעס את סוכריית "אצבע השטן", שנחשבת מסוכנת במיוחד עם רמת חריפות של 9 מיליון יחידות סקוביל - פי 3,000 מפלפל ירוק רגיל. "זה היה מטומטם. זה נדבק לי לשיניים, לא ידעתי איך להוציא את זה וזה שרף בטירוף".

טל קליינרמן (צילום: פרטי)
טל קליינרמן|צילום: פרטי

הוא מדגיש שוב ושוב את חשיבות היצירתיות וההתמדה. "הרבה אנשים חושבים שיצירתיות זה משהו שאתה נולד איתו. זה לא נכון. זה משהו שאתה בונה עם הזמן. אני חי את זה, אין לי כמעט חיי חברה. זה מה שאני עושה מהבוקר עד הלילה. כשאתה חי משהו - אתה מצליח". אבל גם הוא מודה שהעולם הזה רווי אתגרים. "יש טרנד חדש כל חודש, וצריך כל הזמן להתעדכן. זה עולם דינמי. אם אתה לא בפנים, אתה מאבד קצב". 

כשהוא נשאל על שאיפות לעתיד, קליינרמן לא מהסס. "יש לי חלום להגיע לכל הקהלים האפשריים, בכל הפלטפורמות. להיות היוטיובר הכי גדול בעולם ולעקוף את מיסטר ביסט. אני אעשה הכל בשביל זה".

ראינו לא מעט אתגרים ברשתות החברתיות שהפכו לטרנד מסוכן שהוביל לפגיעה באנשים. איך אתה כיוצר תוכן פועל נגד זה?

"אם יש דברים מסוכנים שאני עושה, אני מזהיר בסרטונים לא לנסות את זה בבית. אני לא רוצה שאנשים ייפגעו. תלמדו קודם, תבדקו. גם אני עשיתי שטויות".

ולצעירים שמתלבטים אם להשקיע ביצירת תוכן או בלימודים - יש לו מסר ברור. "קודם כל, להבין מה החלום שלך. אם אתה אוהב לעשות יוטיוב בשביל הכיף, או שאתה רוצה להיות הכי גדול בעולם - זה שונה. אבל מה שלא תעשה - תשקיע. אם אתה רוצה משהו באמת - לך על זה. יש חיים פעם אחת. אל תתחרט".