בצל המלחמה עם איראן, איגוד האינטרנט הישראלי הודיע על שיא של כל הזמנים בתעבורת האינטרנט בישראל. על פי הודעתו, נרשמה עלייה של כשליש בתעבורת האינטרנט הפנים ישראלית, על פי איגוד האינטרנט הישראלי. אם בזמן שגרה בשעות השיא (סביבות 22:00), התעבורה הממוצעת עומדת על כ-300GB לשנייה, הרי שכעת באותן שעות שיא, התעבורה קפצה לכ-400GB לשנייה.
באיגוד האינטרנט הישראלי מוסיפים שלאורך כל שעות היום נרשמת תעבורה חריגה לעומת ימי שגרה. עוד מזהים באיגוד האינטרנט קפיצות לא שגרתיות בשעות הלילה הקטנות, כנראה בשל האזעקות והחיבור של הישראלים לאינטרנט ולשידורים אונליין בכדי להישאר מעודכנים.
"חלק משמעותי מצריכת המדיה במלחמה הזאת הוא דרך האינטרנט, מגמה שנכונה גם לימי שגרה, אך מתחדדת מאוד בזמני חירום", אומר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן. ברגעי המתח הגדולים וכאשר אנשים מתכנסים בחדרי הביטחון ובממ"דים ניכר שרבים מהם מתחברים לרשת, ניתן להניח שבין היתר בכדי לצפות בשידורים אונליין ובכדי להתעדכן במצב בזמן אמת".
במקביל, נתונים חדשים שפרסמו היום yes ופלאפון מלמדים כי בשבוע האחרון נרשמה עלייה של כ-40% בזמן הצפייה הכולל בטלוויזיה, עם ממוצע יומי של כ-14 שעות מסך מצטברות למשק בית - כ-4 שעות יותר מבימי שגרה. מדובר בנתון דומה לגל הצפייה שנרשם בשבוע הראשון של מלחמת "חרבות ברזל" באוקטובר 2023.
עוד עולה מנתוני yes כי 76% מסך הצפייה של הישראלים מתמקדת בערוצי החדשות - לעומת 71% שנרשמה בשבוע הראשון של המלחמה לפני כשנה ו-8 חודשים. גם הצפייה בתכני הילדים, שנשארו השבוע בבתים רשמה עלייה של 15% לאורך הימים האחרונים.
המטחים הליליים מאיראן או הרצון המתמיד להישאר מעודכנים הפכו את השעות הקטנות של הלילה לשעות אטרקטיביות לצפייה בטלוויזיה שכן בין השעות 1:00-4:00 לפנות בוקר נרשם בימים האחרונים זינוק של 94% בצפייה לעומת הימים שטרום המערכה עם איראן.
בטלוויזיה לא משדרים מיקומי נפילות? הישראלים מחפשים בטלגרם
נתוני פלאפון מצביעים גם הם על מגמות מעניינות באשר לשימוש באפליקציות השונות: השימוש בטלגרם, שזינק ב-85% בממוצע לאורך השבוע האחרון, שובר שיאים בזמן האזעקות. נפח השימוש באפליקציה, המשמשת ישראלים רבים כצינור מידע עיקרי לקבל מידע, לצפייה בסרטוני נפילות טילים וקבלת עדכונים חיים ממוקדי האירועים - מכפיל את עצמו בסמוך לזמן האזעקות ואף מזנק בעד כ-600% בזמן שהות הישראלים בממ"דים.
המעבר לעבודה מרחוק וקיום פגישות מקוונות הובילו לזינוק של 95% בשימוש באפליקציית זום, בעוד השימוש בוואטסאפ וב-X (טוויטר לשעבר) התחזק עם עלייה של 34% כל אחת.
לעומתם, אפליקציות הניווט WAZE ומוביט רשמו השבוע צניחה משמעותית בשימוש לאור ההגבלות של פיקוד העורף והשהייה הממושכת בבתים עם ירידה של 55% ו-54% בהתאמה.
גם השימוש באינסטגרם השבוע נחלש ב-13% (אולי כי לרוב האנשים אין מה לצלם), בעוד השימוש בפייסבוק נשאר ללא שינוי.