אפליקציית ההיכרויות באמבל הודיעה אתמול (ד') כי תפטר כמעט שליש מכוח העבודה שלה - סבב פיטורים נוסף בתעשייה שמנסה לפתח תכונות חדשות כדי לגרום למשתמשים להמשיך להוציא כסף, למרות חוסר הוודאות הכלכלי. החברה גם העלתה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השני, כחלק ממאמץ רחב יותר לרענן את הפלטפורמה, שמתחיל להניב תוצאות.

הפיטורים ישפיעו על 240 עובדים, כ-30% מכוח העבודה של באמבל. גם המתחרה שלה מאצ' (Match), הבעלים של טינדר, הינדג' ו-OkCupid, הודיעה בחודש שעבר על קיצוץ של 13% מהעובדים שלה.

מניית באמבל זינקה ב-19% בעקבות ההודעה, אך שווי השוק שלה הצטמצם בכ-20% מתחילת השנה לכ-500 מיליון דולר בלבד. לשם השוואה, בשיא שלה כשיצאה להנפקה ב-2021, החברה הייתה שווה כ-15 מיליארד דולר, לפי נתוני LSEG.

הפיטורים משקפים את האסטרטגיה החדשה של באמבל, שמתמקדת בשיפור חוויית המשתמש במקום בצמיחה מיידית בהכנסות או במספר המשתמשים, כך אמר האנליסט צ’נדלר וויליסון מחברת M Science. הוא הוסיף שהמהלך מדגיש את רצונה של המנכ"לית החדשה, ויטני וולף הרד, לאמץ מבנה דינאמי יותר הדומה לסטארטאפ.

חברות של אפליקציות היכרויות מתקשות בשנים האחרונות לשמר את קהל המשתמשים שלהם, במיוחד בקרב דור ה-Z, מה שהוביל לשינויים בהנהלות של מאצ' ובאמבל, וגם ללחצים מצד המשקיעים.

הרד, שחזרה לתפקיד המנכ"לית מוקדם יותר השנה, הבטיחה לשפר את ביצועי החברה על ידי התמקדות באיכות ההתאמות שהיא מספקת. החברה העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון השני לטווח שבין 244 ל-249 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 235 עד 243 מיליון דולר. במאי, החברה עמדה בתחזיות האנליסטים להכנסות ברבעון הראשון, אף שדיווחה על ירידה של 7%.

באמבל מסרה כי תספוג הוצאות של בין 13 ל-18 מיליון דולר הקשורות לפיטורים, בעיקר ברבעון השלישי והרביעי של 2025. היא צופה לחסוך כ-40 מיליון דולר בעלויות שנתיות, שאותם היא מתכננת להשקיע מחדש ביוזמות כמו פיתוח מוצרים וטכנולוגיה.

"לא קיבלנו את ההחלטות האלה בקלות, ואנחנו מודים לכל עובד שהושפע מהן", אמר דובר של באמבל בהצהרה ל-CNN. "כעת אנו מתקדמים בחיזוק הליבה העסקית שלנו, שתשרת את המשתמשים שלנו באופן יעיל ותוביל אותנו לצמיחה עתידית".

עם זאת, ישנה אפליקציית היכרויות אחת שמצליחה. גריינדר, האפליקציה המיועדת לקהילת הלהט"ב, ראתה זינוק של יותר מ-115% במניה שלה בשנה האחרונה. החברה מתפתחת מעבר לפורמט המסורתי שלה - רשת מבוססת מיקום עם דגש על קשרים מזדמנים - ומוסיפה תכונות חדשות במטרה להפוך לאפליקציית היכרויות רשמית וממוסדת יותר, בניסיון להרחיב את קהל המשתמשים שלה ולמשוך יותר מפרסמים.