גוגל עוצרת את ההשקה של Ask Photos – פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית באפליקציית Google Photos – שנכנס בהדרגה מאז הסתיו האחרון.

"Ask Photos עדיין לא הגיעה למקום שהיא צריכה להיות בו", כתב ג'יימי אספינול, מנהל מוצר בגוגל פוטוס, בפוסט ברשת X בתגובה לביקורת. הוא ציין שלושה גורמים שצריכים להשתפר: זמן תגובה, איכות וחוויית משתמש (UX).

מדובר בפיצ'ר ניסיוני שמופעל על ידי המודלים המתקדמים ביותר של ג'מיני, שהוכרז לראשונה בכנס I/O 2024 של גוגל במאי 2024, והוצג ככלי שמאפשר לשאול את אפליקציית התמונות שאלות "הגיוניות". למשל: באיזה נושא קישטת את מסיבת יום ההולדת לילד בשנים קודמות? או אילו פארקים לאומיים ביקרת בהם?

בהודעת ההשקה נכתב: "היכולות הרב-מודאליות של Gemini מאפשרות להבין בדיוק מה קורה בכל תמונה – כולל קריאת טקסט, אם צריך. לאחר מכן, Ask Photos יוצר תגובה מועילה ובוחר אילו תמונות וסרטונים להציג".

אספינול ציין כי גוגל עצרה את ההשקה בקנה מידה מצומצם מאוד כדי לטפל בבעיות, והוסיף שבתוך כשבועיים תושק גרסה משופרת שתחזיר את המהירות ויכולת האחזור שהיו במנגנון החיפוש המקורי.

במקביל, גוגל הודיעה כי מנוע החיפוש לפי מילות מפתח באפליקציית Google Photos משתפר. כעת ניתן להשתמש בגרשיים כדי לחפש התאמות מדויקות של טקסט בתוך שמות קבצים, דגמי מצלמה, כיתובים או טקסט שמופיע בתמונות. חיפוש ללא גרשיים יכלול גם התאמות חזותיות.

זו אינה הפעם הראשונה שגוגל עוצרת את ההשקה של פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית, כאשר היא מתמודדת עם תחרות גוברת מצד ענקיות טכנולוגיה וסטארטאפים בתחום.

לדוגמה, במאי האחרון, זמן קצר לאחר השקת פיצ'ר "AI Overview" בתוצאות החיפוש של גוגל, הופסק השימוש בו בעקבות תגובות ברשתות החברתיות לפלט לא הגיוני או שגוי – ללא אפשרות למשתמשים לבטל את הפיצ'ר. בין הדוגמאות הבולטות:  הפיצ'ר טען שברק אובמה היה הנשיא המוסלמי הראשון של ארה"ב והמליץ למרוח דבק על פיצה כדי שהגבינה לא תיפול.

גם בפברואר האחרון, גוגל השיקה ברוב רעש את כלי יצירת התמונות של Gemini, אך תוך שבועות ספורים נאלצה להפסיק את השימוש בו לאחר שהתגלו אי-דיוקים היסטוריים – למשל, תמונה שנוצרה על ידי הבינה המלאכותית והציגה את אבות המייסדים של ארה"ב כאנשים בעלי עור כהה.