בשנים האחרונות הפכה אזרבייג'ן, שלה גבול ארוך עם איראן, ליעד פופולרי עבור מטיילים בעולם בזכות המחירים הנוחים, הנופים, התרבות והקולינריה. במהלך המלחמה הפכה עיר הבירה באקו (Baku) למעין תחליף לטורקיה עבור התיירים הישראלים, בעיקר בזכות מרחק הטיסה הקצר שעומד על כשלוש שעות בלבד והקשרים החמים בין המדינות.
"אזרבייג'ן אירליינס", חברת התעופה הלאומית, חזרה להפעיל את הקו בין נתב"ג לבאקו כבר בחודש מרץ, ואזרבייג'ן הפכה למדינה המוסלמית הראשונה שהחזירה את הטיסות לישראל בזמן המלחמה. בתוך כך הביקוש לטיסות לאזרבייג'ן זינק בקרב הישראלים: למעלה מ-8,000 ישראלים ביקרו באזרבייג'ן מתחילת המלחמה, נתון שמהווה גידול של למעלה מ-50 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, אז ביקרו במהלך החודשים ינואר למאי מספרים דומים של תיירים ישראלים.
"אזרבייג'ן זה יעד בטוח עבור ישראלים ויהודים, מדובר במדינה רב-תרבותית וחילונית, תמיד העריכו כאן את הקהילה היהודית", מציינת ג'מילה תליזבדה, מנהלת לשכת התיירות של אזרבייג'ן בישראל. לנוכח הביקוש הגבוה, לשכת התיירות האזרית הגדילה את מספר הטיסות מ-9 ל-11 טיסות שבועיות. בנוסף לביקור בבאקו, ישראלים רבים מנצלים את באקו כיעד לטיסת קונקשן בשל העובדה שחברות תעופה רבות כמו טורקיש אירליינס ואירופלוט לא שבו לפעילות בישראל. "יש לא מעט שבוחרים לטוס דרך באקו ליעדים שונים ברוסיה, בלארוס, אוזבקסיטן וסין", מציין בני קורמייב, נציג החברה בישראל.
ישראל ואזרבייג'ן מקיימות יחסים דיפלומטיים מלאים ורציפים מאז שנת 1992. לאורך השנים, ישראל הפכה לספקית נשק עיקרית עבור אזרחים, ומערכת הביטחון מכרה מערכות נשק מתקדמות לצבא אזרבייג'ן בעקבות הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני הדוק שנחתם בין המדינות.