אחרי שהטיל הבליסטי מתימן נפל בשטח נתב"ג, חברות התעופה הזרות ממשיכות לבטל את הטיסות שלהן לארץ להיום או לימים הקרובים.
אלה החברות הגדולות שביטלו את טיסותיהן לארץ:
- לוט הפולנית הודיעה על ביטול הטיסות שלה עד 15.6, כולל.
- קבוצת לופטהנזה - אוסטריאן, סוויס לופטהנזה ובריסל - הודיעה על ביטול הטיסות עד 22.6 כולל. צפויה לחזור לארץ בהדרגה החל מתאריך 23.6.
- איזי ג'ט שהייתה אמורה לחזור בתחילת יוני, דחתה את חזרתה עד 30.6, כולל.
- איבריה הספרדית ביטלה את הטיסות עד 30.6, כולל.
- אייר אינדיה דוחה את טיסותיה לישראל עד 30.6, כולל.
- ITA ביטלה היום את הטיסות שלה עד 5.7, כולל.
- ריינאייר ביטלה את הטיסות שלה עד 31.7, כולל.
- בריטיש איירווייז ביטלה את כל הטיסות לישראל בחודשים הקרובים, כרגע עד סוף יולי.
- אייר קנדה, שהייתה אמורה לחזור ביוני, הודיעה היום על המשך הביטולים עד חודש ספטמבר.
- אמירייטס ביטלה את הטיסות שלה לארץ עד לקיץ 2026.
- אמריקן אירליינס ביטלה את הטיסות שלה ולא ברור מתי תחזור.
- קתאי פסיפיק ביטלה את הטיסות שלה ולא ברור מתי תחזור.
> אלה חברות התעופה שממשיכות לטוס לארץ כרגע
לדברי ד"ר ערן כתר, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות באקדמית כנרת, שיגור הטיל לנתב"ג גרם לאיום התפיסה שעליה עמלו בשנה האחרונה מדינת ישראל ומשרד התיירות. "נעשו מאמצים רבים על מנת לחדש את האמון של תעשיית התעופה העולמית בישראל כיעד בטוח ואטרקטיבי לטיסות, הייתה הנחה כי אזור נתב"ג הוא שטח סטרילי אשר מוגן תחת מעטפת יירוט רב-שכבתית".

הוא ממשיך: "חשוב לזכור כי ההחלטה על קיום טיסות או ביטולן מושפעת מכמה גורמים, לרבות הערכות ביטחוניות על אודות יציבות המצב בישראל, מדיניות חברות הביטוח אשר מבטחות את המטוס, הסכמת צוות האוויר לנחות בישראל, יציבות הביקוש מצד הנוסעים ועוד.
"מדובר באירוע משמעותי שמהווה גורם נוסף בעיכוב החזרה של התיירות הנכנסת לישראל, והסיכויים לראות היקף משמעותי של תיירות נכנסת במהלך השנה הנוכחית נמוכים מאוד. האינטרס להגיע לשלום וליציבות מקומית ואזורית אינו רק אינטרס ביטחוני, פוליטי וכלכלי, אלא גם תיירותי. המשך המתיחות בזירת עזה, סוריה ותימן משדר לעולם כי ישראל עדיין אינה ערוכה לשוב למעמדה כיעד תיירותי בטוח ואטרקטיבי".

יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס, מצטרף לדבריו של כתר: "מדובר באירוע יוצא דופן, אך נמל התעופה בן-גוריון פועל תחת נוהלי אבטחה מהמחמירים בעולם. מרבית חברות התעופה נוהגות לבחון כל מקרה לגופו ולא למהר להסיק מסקנות על בסיס תקרית אחת. אם המצב יתייצב, ניתן לצפות לחזרה מהירה לשגרת פעילות מלאה".