"מסתבר שבשביל לאסוף חבילה מהדואר צריך לפנות חצי יום, זה פשוט בלתי אפשרי", קבעה דנה סומברג לאחר שיצאה לתחקיר נוסף במסגרת פינת הצרכנות של "הבוקר של קשת". למעשה, ההמתנה לחבילה היא כפולה - החל מרגע ההזמנה ועד שהיא מגיעה לסניף, ומאותו רגע מתחילה ההמתנה בסניף עצמו ("25 דקות במינימום רק בשביל לשאול שאלה פשוטה".
למה זה קורה בעצם? למה אין כח אדם? למה אנחנו עומדים בתורים לא הגיוניים? ולמה לחבילות שלנו לוקח כל כך הרבה זמן להגיע אלינו? סומברג ניסתה לברר את העניין מול שירות הלקוחות של דואר ישראל והופתעה מתשובתו של הנציג: "הורידו לנו 30-40% מכח האדם", אמר בתסכול והמשיך להסביר, "כרגע בנתב"ג יש מעל 120 טון של חבילות של ישראלים שהגיעו בחג, לא כולם עברו תהליך מכס, אין ברירה - רק להמתין".
כן, נדמה שככל שהטכנולוגיה מתקדמת, אנחנו מזמינים יותר ויותר דברים דרך האינטרנט ("חוץ מלהזמין חלב ולחם, מזמינים הכל, וגם זה יגיע"), אך ההתנהלות בדואר ישראל מרגישה מהמאה הקודמת: "הם לא עומדים בקצב", סיכמה סומברג.
תגובת דואר ישראל:
"חברת דואר ישראל נמצאת בימים אלו לקראת יישום תכנית הבראה, שתביא לשינוי מבנה שיטת העבודה הקיימת. בין היתר, יורחבו שעות פעילות הסניפים ויחולקו דברי דואר רבים עד בית הלקוחות. כמו כן יוצבו מכונות אוטומטיות לקבלת חבילות ושליחת דברי דואר. צעדים אלו יביאו להפחתת העומד בסניפים באופן משמעותי ולשיפור השירות הניתן ללקוחות החברה.
לעניין החבילות בנתב"ג - בשבועיים האחרונים חל גידול משמעותי בפעילות הדואר הבינלאומי ומדי יום נכנסו לישראל כ-50 טון דברי דואר מחו"ל (לשם השוואה, ביום רגיל נכנסים לישראל כ-15 טון). לאור זאת, חברת דואר ישראל תגברה את הפעילות בנתב"ג בעובדים נוספים ובעקבות כך צומצמה משמעותית מכמות הדואר בנתב"ג בעשרות טונות. נכון להיום נותרו פריטים שהגיעו בסוף השבוע האחרון בלבד".
תחקירים נוספים במסגרת פינת הצרכנות
"הבוקר של קשת" - ימים ראשון עד שלישי ב-06:30