החורף התחיל ואיתו עונת השפעת וגל של אנשים שנהיים חולים וצריכים לראות רופא. מסתבר שזה לא עניין כל כך פשוט להזמין תור לרופא כפי שהתברר לדנה סומברג, כתבת הצרכנות של "הבוקר של קשת". "התקשרתי לכל קופות החולים בפתח תקווה, בחרתי את העיר באופן אקראי, כדי להזמין תור לרופא אף אוזן גרון", סיפרה סומברג.
בקופת החולים "מכבי" המצב היה טוב, ולדנה הוצע תור ליום למחרת (התור היחיד שנשאר פנוי באותו שבוע), בקופת החולים "מאוחדת" הציעו תור לשבוע הבא (9/11), בקופת חולים "לאומית" התור הפנוי היחיד היה רק לעוד שבועיים (17/11), ובקופת חולים "כללית" הציעו תור רק לעוד שבועיים ושלושה ימים (23/11).
אז מה הפתרון? "כנראה שלהיות בריא ועשיר", אמרה סומברג באכזבה לאחר שביררה גם חלופה אצל רופא פרטי: "ב-1200 ש"ח תוכלו לשבת עם רופא במשך חצי שעה שלמה, דבר שלא קורה בקופות החולים". "חשבנו שיש פה רפואה ציבורית אבל כשמדברים על זה אתה מבין שאנחנו נמצאים במקום אחר מהעולם", סיכמה גלית גוטמן.
תגובת קופת חולים כללית:
"אנו מודעים לאורך התור בעיר פתח תקווה ופועלים לשיפור הזמינות. חשוב לציין כי כאשר אורך התור אינו תואם את מבוקשו של הלקוח, נציגי השירות מונחים להציע חלופות בערים סמוכות כמו יהוד, גבעתיים או רמת גן בהן הזמינות גבוהה יותר. התור הקרוב אתמול עמד על יום אחד באחת מהערים הסמוכות".
תגובת קופת חולים לאומית:
"ראשית, קיים תור קרוב אצל רופאה עצמאית בפתח תקווה, בתאריך מוקדם יותר (11/11), ובנוסף בערים סמוכות קיימים תורים קרובים יותר. לאומית שירותי בריאות מבצעת מדידות קבועות בנושא זמינות השירות ואני נמשיך ונשתפר כל הזמן".
תגובת קופת חולים מאוחדת:
"קיים רופא שמקבל באותו אזור ואצלו יש תור פנוי כבר מחרתיים. מבדיקה מדגמית שערכנו, לאור פנייתכם, בקרב כלל קופות החולים באזור, אנו יכולים לציין בסיפוק כי רמת הזמינות במאוחדת גבוהה יותר. כמובן שמי שסובל מבעיה רפואית דחופה רשאי תמיד לפנות למוקד החירום או למנהל המרפאה".
"הבוקר של קשת" - ימים ראשון עד שלישי ב-06:30