באוגוסט 2019 עלתה לשידור "הנערים" ("Our Boys"). הסדרה, שהופקה על ידי ענקית התוכן העולמית HBO בשיתוף קשת 12 וחברת ההפקה מובי פלוס, עוסקת באירועים אמיתיים שהתרחשו בקיץ 2014 בישראל, ומתמקדת בסיפורו של סימון, חוקר בחטיבה היהודית בשב"כ החוקר את רצח הנער מוחמד אבו חדיר שהתרחש מיד לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הישראליים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל. הסיפור המורכב פרט ברגע על האמוציות בארץ ובעולם והעלתה שאלות של אנושיות, מוסריות, ערכיות והתמודדות בחברות מודרניות בסכסוך. היכולת לחבר שני נרטיבים כאובים, המשתרגים זה בזה גרמה לה להיות ארוע טלוויזיוני שגרר לא מעט התייחסויות פוליטיות וחברתיות בעולם. לא משנה באיזה צד אתם נמצאים, או היכן אתם נמצאים על הגלובוס אי אפשר היה להתעלם מהעיסוק באחד הפצעים הכואבים ביותר של החברה הישראלית.
בקול רם
אחד מהישגיה הראשונים של הנערים היתה שהיא לא רק הסדרה השנייה בשפה זרה שיצרה HBO, היא גם הסדרה דוברת עברית וערבית הראשונה ששודרה אי פעם ברשת (הראשונה היתה "החברה הגאונה" ששודרה באיטלקית). היכולת לספר את הסיפור המורכב הזה בשפת המקור דרש קשב מהצופים, שהתמסרו. בימים של תעשייה בגלובליזציה ושאיפה לעיבודים מסחריים רבים לסדרות ישראליות בחו"ל, העובדה ששודרה סדרה בעברית ובערבית לקהל בינלאומי היא אבן דרך חשובה לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע הישראלית.
גם האגרוף היה פעם יד פתוחה ואצבעות
"הנערים" שודרה בפריים טיים אמריקאי וזכתה ל-93% ביקורות חיוביות באתר הדירוג המוביל Rotten Tomatoes ועוררה עניין בקרב המבקרים "הסיפור קורע הלב הזה חשוב להפליא בקנה מידה עולמי", ציין מגזין התרבות והטלוויזיה Entertainment Weekly. מגזין הטלוויזיה האמריקאי Tv Guide, העניק לסדרה ציון של ארבעה וחצי כוכבים והשווה אותה לסדרה הדרמה הסמויה: "עם אותנטיות ואינטנסיביות שמעלה זיכרונות מהסמויה אילו הייתה מתרחשת במזרח התיכון, הנערים מעניקה מימד אנושי לקונפליקט הוותיק ומעלה את השאלה האם הצדק בכלל אפשרי בעולם שבו נערים צעירים משמשים ככלי שרת טראגי". "כל אחד מעשרת הפרקים של הסדרה מספק יותר מורכבות מאשר קודמו", נכתב ב- Wall Street Journal שהדגיש כי על אף הזיקה לאירועים ההיסטוריים, במרכזה של הסדרה עומד סיפור בלשי רהוט ומלא ברגש. הביקורות בארץ התייחסו למורכבות הפוליטית של הסיפור, ובכך הפכו את המציאות לאחת מסדרות הדרמה החשובות של הזמן האחרון.
משולש הזהב
אופייו הייחודי של משולש יוצרי הסדרה אשר נמצאים כל אחד בקצה הנגדי של המשולש החברתי הישראלי, העצים את רובד העלילה. היכולת לספר את הסיפור דרך שלושה מבטים העמידה את הכאב של כל הצדדים המעורבים, הנרצחים והרוצחים זה לצד זה, וחומלת את הגיבורים והצופים, מבלי לפספס את היכולת לספר את הסיפור הנוקב כמו שהוא. "היוצרים חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל מבקשים לעשות מלאכה חמקנית וכפוית טובה", כתבה המבקרת אריאנה מלמד בעיתוון "הארץ": "השניים הראשונים הם מבכירי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל, עם קבלות מוכחות על הצלחות והערכה ביקורתית בארצות הברית. השלישי הוא יוצר פלסטיני שרוב צופי הטלוויזיה היהודים טרם שמעו עליו. יחד, הם מבקשים לספר סיפור אחד, מורכב מאין כמוהו. מעשה מוסרי חשוב, במפגן של הומאניות באמנות, במקצועיות עילאית של עשייה קולקטיבית — אבל כל הזמן מתוך ידיעה שרבים מן הצופים יראו בסדרה את ההיפך הגמור".
מורכבות המספרים לא נעלמה גם מהעין הבינלאומית "אנחנו יכולים רק לדמיין שזו תהיה צפייה קורעת לב, אך כזו שתחשוף בעדינות את הסבך הפוליטי והאישי של ארבעת מקרי המוות הללו", נכתב באתר הבידור Popsugar, ומגזין התרבות ה-TIME כתב כי "התוצאה של שיתוף הפעולה בין יוצרי הסדרה בעלי הרקע השונה מציג את התרבות של כל אחד מהם באמפתיה רבה", ומצרף המלצת צפייה: "תדבקו בסדרה, ותזכו לצפות בהוכחה לכך שעיקרון 'עין תחת עין' הוא לא תמיד הצדק".
טקסט פוליטי
עם עלייתה לאוויר בארה"ב הסדרה הותקפה פוליטית על ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וסביבתו הקרובה. ההתקפות הנוקבות הפכו להיות חלק מהשיח על הסדרה בעולם, בעיקר בארה"ב, והדיונים סביב טענות ראש הממשלה והלגיטימיות של קריאות החרמה בעקבות יצירת אמנות נדונו באתרים גדולים ומוכרים כמו וושינגטון פוסט ו-וראייטי . אחד מרגעי השיא היה טור דעה שפורסם במדור הדעות היוקרתי של הניו יורק טיימס וכינה את קריאתו של נתניהו נגד הסדרה כנסיון השתקה של מהלכי הרהור ורפלקציה פנימיים של החברה הישראלית.
כמה דרכים על אדם לעבור עד שיקרא לו אדם?
את שיאה של המחלוקת ניסחה היטב זוכת פרס פוליצר אמילי נוסבאום במאמר ביקורת שהתפרסם במגזין הניו יורקר בספטמבר האחרון. "זו יצירת אמנות מאתגרת הסובבת סביב הבעיה העיקשת של זהות. היא מציגה את המאבק של כל אדם לשמור על ערכי הליבה שלו כשהעולם דורש אך ורק סולידריות המבוססת על קורבנוּת משותפת. הסדרה מפגינה אומץ יוצא דופן בכך שהיא מאפשרת לאי-נוחות מוסרית לשהות לא פתורה על המסך, ומצליחה לעורר רגשית מבלי להציע תקוות שווא – הישג נדיר אפילו בדרמות הטובות ביותר".
זה שאינו פוחד מחרבו אינו ראוי לאחוז בה
חודשיים לאחר מכן בדצמבר 2109 נבחרה הסדרה לאחת מעשרת הסדרות הטובות של השנה ע"י הניו יורק טיימס לצד סדרות ענק בינלאומיות כמו "יורשים", "פליבאג", "דברים טובים" ו"בובה רוסית". בנימוקי הבחירה נכתב כי יוצרי הסדרה היטיבו לתאר לפרטי פרטים את ההתרחשות שהביאה לרציחתו של אבו־חדיר, על צדו הפלסטיני והיהודי, בצורה "מפתיעה, שהיטיבה לחקור פחד, פנאטיות ואלימות".
לחבר את הבית
בטקס פרסי האקדמיה הישראלי לשנת 2019 שנערך ביום העצמאות האחרון, קטפה "הנערים" את המספר הרב ביותר של זכיות. הסדרה זכתה בלא פחות מ-14 פרסים, בהם פרס הסדרה הטובה ביותר, השחקן הטוב ביותר לג'וני ערביד, השחקנית הטובה ביותר לרובא בלאל, הצילום הטוב ביותר לירון שרף, הבימוי והתסריט הטובים ביותר ליוצרים לוי, סידר ואבו ואיל.
בשורה הראשונה
במאי 2020 הוכרז כי הנערים מועמדת לפרס פיבודי הנחשב להצטיינות בתחומי הרדיו והטלוויזיה לצד סדרות בינלאומיות גדולות כמו "starnger things'", "watchman " פליבאג", "יורשים" ועוד.