אבא של שאולי וראובן (הפרלמנט)
הוא עקשן, הוא נרגן, הוא בערך בן 900 ואף אחד, אולי חוץ משאולי וראובן שלרוב מרוכזים בעיקר בעצמם, לא באמת מבין מילה ממה שהוא אומר (או שר. כן, גם זה היה). ובכל זאת, אבא (חסר השם), בגילומו של מאור כהן, מצליח איכשהו תמיד לגנוב את ההצגה, גם לצד שתי דמויות העל שלצדו. אעכעאעאע כחאחאעאאאעע גם לך.
אסף אשתר (כוכב נולד עונה 1)
כוכבים נולדו ונפלו ונפלו עוד יותר, אבל אסף אשתר, מהאבות המייסדים, לנצח יישאר. האיש, שהוא למעשה מאגר מידע עצום, בלתי נדלה ולא הגיוני של ידע מוזיקלי, כיכב כשופט עוד בימי "לא נפסיק לשיר" ולאחר מכן בעונה הראשונה של כוכב נולד, כשפורמט התחרות המוזיקלית עוד היה חלק מהתוכנית. אחר כך הוא כבר נעלם, אבל לנצח הסייד קיק הכי כיפי בתולדות הטלוויזיה הישראלית.
>> אסף אשתר לא מצליח לזהות את השיר של ריטה בקרב הבנות של "כוכב נולד"
קוזו אביטל (פולישוק)
טוב, אולי הוא קצת קטן על הרשימה הזו, כי קוזו הוא דמות המשנה הכי ראשית ומוצלחת שנעשתה בסדרת טלוויזיה ישראלית. גיא לואל בתצוגת משחק גאונית מגלם יועץ תקשורת חד, מוכשר וחרוץ עם אפס אחוז סבלנות ומאה אחוז ציניות מרושעת. כמו כל יועץ פוליטי במציאות, הוא מאבד את זה בגלל פולישוק בכל פרק מחדש. כנראה שאם הסדרה הייתה ממשיכה לעונות נוספות (חלום) הוא בוודאות היה כבר מת מהתקף לב בגיל 45 ובדו"ח ניתוח הגופה היה נכתב - "סיבת המוות: פולישוק". פליז אל תמות.
>> הפעם הראשונה שפולישוק פגש את קוזו
אילנה בכר (אמא'לה)
כולנו יודעים שאין כמו צפייה במערכת יחסים טלוויזיונית מורכבת וקצת רעילה בין אם לבת בשביל הנפש וכמה טוב שיש את תיקי דיין בשביל זה. אילנה בכר, אימה של אפרת (אורנה בנאי) בסדרה "אמאל'ה", שקצת נשכחה וחבל, היא האבטיפוס של האימהות הדומיננטיות והשתלטניות בצורה הכי משכנעת שיש. בי אף אף כמו לורליי ורורי גילמור הן לעולם לא יהיו, אבל לפחות הרווחנו את הדיאלוגים השנונים והעוקצניים.
>> אפי חוזרת לגור עם אמא אילנה
צ'ינו (חלומות בהקיציס)
על חלומות בהקיציס תמיד שווה להתעכב, שלא לומר לחפור, אבל בפעם אחרת. לעניין הסייד-קיקס, היו המון כאלו, למעשה, אפשר להכתיר אותה כתוכנית שהיא בעיקר סייד-קיקס. כל הדמויות של טל פרידמן לאורך העונות היו כאלה, הייתה גם דיג'יי ושלל הפתעות משתנות - אבל דמות המשנה האהובה ביותר לנצח תהיה צ'ינו. הוא לקח על עצמו לאורך העונות מגוון תפקידים מרתקים, בראשם כמובן חידות הפנטומימה של סיפורי התנ"ך. למען הסר ספק, לא מדובר בצ'ינו מפרויקט Y, ואולי הגיע הזמן שמישהו ייתן את הדעת על איך פרצו לחיינו באותה התקופה שני צ'ינויים שונים.
>> הפרק שאילנית לוי זיהתה את פנטומימת "המהפכה הצרפתית" של צ'ינו
ונסה מימון (להיות איתה)
ונסה מימון, בכיכובה של הילה סעדה, היא אולי הדמות היחידה שיכולה לחוות בפחות מחצי דקה את כל קשת הרגשות האפשריים ואם אפשר בבקשה, אז שכולם יהיו בווליום מקסימלי. האקסית המיתולוגית של עמוס דהרי היא הכל חוץ מדמות משנה לכאורה, כי אי אפשר להתעלם ממנה. החל בהצעת הנישואין מכמירת הלב בפרק הראשון ועד שלל אירועים סוערים שמכתירים אותה לדרמה קווין הכי דרמטית (טוב, וגם ממש חמודה) שהייתה פה.
>> היחידה שתשפוך מרק על עמוס דהרי
אילן פוגל (מסודרים)
דבל'ה גליקמן הוא מהשחקנים הטובים שדרכו ושיחקו על אדמת ארץ הקודש. זה נכון גם אם הוא משחק תפקיד ראשי כמו בשטיסל, גם אם הוא משחק מוכר פרחים בפרסומת וגם אם, כמו במקרה שלנו, הוא משחק בתפקיד קטן אך מקסים של אבא מביך שהופך לאבא מביך עם כסף. אחרי האקזיט של בנו גיא (אסף הראל), שמרעיף עליו כסף כי בכל זאת, משפחה וזה, אפשר לומר שאבא אילן קצת התפלפ. הוא נפרד מאשתו והתחיל לעשות שלל דברים מביכים כמו קעקוע בגב, עישון ושתיית אלכוהול מופרזת, שהם האנטיתזה לאופי המתון של בנו גיא, שמצדו רק מנסה להרגיע ולאזן את הפארטי בוי החדש.
>> אבא של גיא עובר לגור בוילה של "מסודרים"
פוטי (הצילו אני לא יודע לבשל)
לפני מיליון שנה (2014), הגיעו מפורסמים עם קילומטרז' אפס במטבח, כמו יעל בר זוהר, מיכל ינאי ורן שריג למטבחו של השף ניצן רז וקיבלו בראש בקטע קומי ומביך. זוכרים? כנראה שלא, אבל קשה לשכוח אדם אחד שקובר לכולם בפער, עם פחות דיבורים והרבה מעשים: העוזר האישי ויד ימינו של השף ניצן רז, בחור הודי מתוק בשם פוטי, או כפי שהשף ניצן כינה אותו - פוטיל'ה. איש אגדה.
>> פוטיל'ה, הסייד קיק שקבר לכולם
מאיר רוטנברג (פלפלים צהובים)
כנראה שאם היינו רוצים ליצור בבינה מלאכותית "חקלאי מהערבה", היינו מקבלים את דמותו מאיר רוטנברג, הלא הוא יהודה בארקן ז"ל ב"פלפלים צהובים". כיאה לסדרה המתוקה הזאת, גם הדמות של מאיר היא מתוקה להחריד ונטולת כל ציניות. החקלאי הותיק שהמשפחה היא כל עולמו, הוא קצת מוטיב חוזר אך מנצח בתפקידיו השונים של בארקן לאורך הקריירה וזה היה התפקיד המצליח והמזוהה ביותר שלו במהלך שנות ה-2000. מתגעגעים.