הדור שלא ידע את ניצנים בין אם היא מחפשת את הזמר הטוב מכולם או דווקא את מי שהכי בשל לשגרר את ישראל במלחמת האירוויזיון השנתית, הכוכב הבא של ישראל לאירוויזיון (קשת 12) כבר הבהירה - לפחות על סמך פרק פתיחת העונה שלה, שבאופן היסטורי מציג כמה מהשמות הבולטים שיככבו בה - שאותו זוכה יהיה צעיר להפליא. זה כבר לא סתם הדור שלא ידע את נינט בניצנים, אלא ליינאפ מהפכני שאפילו הנציג הכי מבוגר בו גדל על ברכי מארינה מהעונה החמישית של התוכנית המקורית. שאר המשתתפים היו בני 17 או באזור חיוג דומה, ולמקרה שמישהו מהצופים עוד לא הרגיש זקן: לאחר ערב הבכורה השידור עבר לאולפן אברי ושרקי, שם דילן גפן הוצג כפאנליסט על מלא. צעירותם של משתתפי הריאליטי המוזיקלי, והכוכב הבא בפרט, היא כמובן לא עניין חדש - והגיל המינימלי שנדרש לאותן הפקות לא השתנה כבר תקופה מאוד ארוכה. אבל למרות שהמתמודדים עצמם לא נעשים צעירים יותר, הם כן נעשים רחוקים יותר ויותר רחוקים מהגראונד זירו של הז'אנר. עדן גולן ויובל רפאל נולדו אחרי תחילת המילניום למציאות שבה תחרויות המוזיקה הן עוגן קבוע על לוח השידורים, והן עוד זכו בהכוכב הבא בגילים מבוגרים יחסית - כלומר שנים בודדות אחרי יום הולדת 20. כשהראל הביס את הראל הן היו שם רק בגופן, לא ברוחן, ובעוד כמה סבבים מהיום יגיע הדור שהנינט שלו היא בכלל נטע. לכן כשבפתח העונה ה-12 של הכוכב הבא ניגש לאודישן צמד חברים, פורמט שנראה לאחרונה לפני למעלה מעשור עם האחיות כרקוקלי, לא בטוח עד כמה הם עצמם הבינו שמדובר בצעד אמיץ. ספק, אפילו לא סביר בעליל, שהם מודעים להיסטוריה בז'אנר שלא היטיבה עם מקרים דומים. ולכו תסבירו להם מי היו האחים צנחני. מה לראות? את אני נועה קירל (יס), הדוקו-ריאליטי החדש על הכלה של המדינה - שמסחרי ופלסטיקי ככל שיהיה, עדיין אפשר למצוא בו אותנטיות לא קטנה. העניין הוא שעם נועה קירל, כוכבת פופ שהאינטרס הכי גדול שלה עכשיו הוא להיראות אותנטית, כבר קשה לדעת אם האותנטיות הזאת לא צינית בפני עצמה. לביקורת המלאה. נקודה למחשבה שאלות רבות עלו על סדר היום מאז פרוץ פרשת חיים לוינסון - השאלה הראשונה הייתה, כמובן, אתה עושה צחוק? - והטלוויזיונית שבהן נגעה לעתיד רצועת ימי שישי שהגיש לצד אופירה אסייג . מאז, לפחות לבינתיים, אופירה כבר מצאה פרטנרית חדשה: הנקודה. אופירה. (קשת 12), התוכנית הזוגית שהפכה ליחידנית, מרגישה לצופים רבים כמו תחנת ביניים עד השותף המיליטנטי הבא. אולי עדיין מחפשים אותו, אולי הוא עוד רגע כאן, אולי פשוט מחכים שברק סרי יחליט אם הוא חוצה סופית לפוליטיקה או ממלא את הליהוק המתבקש מכולם. ואולי, רק אולי, הגיע הזמן שאסייג תישאר אחת ולתמיד כמו שהיא כרגע. פלוס הנקודה. בסוף השבוע הזה ממש אופירה. מציינת שמונה שנים על המסך. וכבר שמונה שנים שמה ששלה לא שלה בלבד: אפילו כשהפרטנרים שלה היו חולים או בחול, אסייג שודכה חד פעמית לשמות כמו גיא פלג או דנה ויס. ההסתבכות של לוינסון, והסמיכות שלה לשידור ביום שישי, אילצה אותה להסתדר לראשונה בגפה - ומה אתם יודעים, היא הסתדרה. התוכן והדינמיקה לא היו שונים באופן מהותי מכל שבוע אחר, אולי בניכוי קבלת השבת המשותפת עם מירי רגב, והימים האחרונים מבשרים על שינוי אמיתי אפילו בקרב האביזרים שליוו את השולחן שלה. התמונה של הדר גולדין, שאסייג הייתה מהיחידות שהציגו אותה בקביעות גם כשהנושא נשכח, יכולה לפנות את מקומה. ייתכן מאוד שבקרוב סיכת החטופים המסיבית תאבד אף היא את התפקיד ההכרחי שלה. בבת אחת האולפן בהרצליה מתרוקן מכל הקרחות והפרופס, וזו הזדמנות שלא תחזור להשלים עם ההתקדמות במעמדה של המגישה. אופירה 2025 היא מותג גדול בהרבה מאופירה 2017, וכבר אין לה שום צורך בתגבורת. רק בנקודה. פריים אחד למזכרת תודה על כלום, הורסת (הוט), כי הדבר האחרון שמישהו צריך זה את עינת שרוף שוב נחנקת מבורקס. הבדיחה הזאת חייבת למות יחד עם הדמות שלה, ואין ברירה אלא להזכיר פעם נוספת: זה לא היה בורקס. מועדון הקסם של אביהו פנחסוב אין לזה את הפוטנציאל הוויראלי של אני נינה, אבל כשאביהו פנחסוב ניגש למקלחת באמצע ריב ומבקש ציצים זה מצחיק, רגיש, חכם ואפקטיבי בדיוק באותה המידה. ושני הרגעים האלה נכתבו על ידי נועה קולר - הראשון בחזרות המופתית, השני במקום שמח (כאן 11) החדשה שרוצה, מנסה ויש מצב שאפילו מצליחה לשחזר את ההישג הדרמטי והקומי שלה. פנחסוב מגלם בה את בן, בעלה מזה 15 שנה של הגיבורה ורד, והבן הזה הוא חתיכת בן. יותר מזה: הוא מהייצוגים היפים והמפוצחים ביותר שהופיעו אי פעם על המסך עבור גברי ישראל. הדרך הכי טובה להסביר למה פנחסוב מציג במקום שמח את הדמות הטלוויזיונית הישראלית הטובה של הרגע - ועם סוף 2025 מעבר לפינה, כנראה גם של השנה כולה - תהיה באמצעות הפרדה ידנית ורגעית בין הדרמה לקומדיה. לקומדיה לא חסרות דוגמאות, כולן מופעים קטנים וקטנוניים של גבריות מקומית שזוהו ונכתבו דווקא על ידי אישה: הוא מסכם תורות ניו אייג' שלמות בשרלטנות, מתיימר להבין בחשמל בלי להיות חשמלאי, מעביר טיפול זוגי במחשבה על נקניקייה עם כרוב ויורד גם על שאריות פיצה וגם על פשטידה מהמקרר בערב שהוא עוד יוצא בו למסעדה. כל אלו מרכיבים דמות מבוססת פלוצים בלי להפוך אותה ולו לרגע לוולגרית או דוחה. וזה אביהו פנחסוב, כשהוא רוצה להיות וולגרי הוא יודע. אם הקומדיה היא של דר פנחסוב, הדרמה היא של מיסטר לנדוור - שם המשפחה המקורי של הזמר ממועדון הקצב, זה שתחתיו הוא הספיק לרשום כמה תפקידי משחק זניחים בטרם המציא את עצמו מחדש. התני לי שקט הקטן שאיתו בן חותם ריב במחסן עם ורד משיג אפקט דרמטי של מונולוג שלם, ואחר כך זה קורה שוב עם כי אני אוהב אותך, יא מטומטמת. הרגע האחרון כמעט מהווה קליף-האנגר, בעיצומו של גילוי לצופים על כך שבן סטר פעם לאחד הילדים במהלך טיול משפחתי, אבל הפרק שלאחר מכן כבר ממשיך הלאה לטיפול שכולו מופת של הדחקה זוגית. לכל אורך הזמן הזה השבר נוכח שם, עמוק-עמוק, בלי לחצות בשום שלב את מחסומי הרגשות של הגבר הישראלי הממוצע. ולמרות שיכולות המשחק האלה לא אמורות להפתיע כשמדובר באדם שהתפרסם תחת דמות (עע תפקידי משחק של נודניקים קודמים כמו דודו פארוק), פנחסוב-לנדוור מביא כאן משהו אחר, אישי יותר, כל כך מעורר הזדהות שהוא כמעט פורץ דרך. רבים וטובים השחקנים שפועלים כיום בארץ, וקשה לחשוב על מישהו שהתעלה לאחרונה לגבהים האלה. בשבוע הבא למרות ההאשמה בתקיפה מינית מצד היוצר והכוכב, הסיטקום החמוד-פלוס המורה לאנגלית חוזר לעונה שנייה ואחרונה (דיסני+, 19.11); עונה שנייה גם לעוד קומדיה מתוקה, האיש שלי בפנים עם טד דנסון (נטפליקס, 20.11); ובינתיים בישראל: ילדחרא , קומדיה חדשה עם שם שאי אפשר לסרב לו (יס, כנל). צילום אסי עזר ורותם סלע: מתוך הכוכב הבא, קשת 12 / צילום אופירה אסייג: מתוך אופירה., קשת 12 / צילום עינת שרוף: מתוך הורסת, הוט