כל כך הרבה סרטים תיעודיים כבר היו על המלחמה הזאת, ו"איפה תלכי" הוא ללא צל של ספק המצחיק מכולם. אבל 37 הדקות שביים איתן כהן, שמסוגננות כ"איפהתלכי" וזמינות ב-yes דוקו ו-HOT8, לא מצחיקות במובן של מריר-מתוק, אלא מהוות מקרה נדיר של דוקו מלא בקומדיה - ועוד איזה דוקו, ואיזו קומדיה. וכאילו שכל זה לא מספיק, הוא גם עצוב ומרגש בדיוק באותה המידה שבה הוא משעשע.
ג'יזל אלמקייס (85) ורינה אקיאן (84) הן חברות טובות - ומזרחיות, למקרה שזה לא היה ברור - משדרות. בשנה האחרונה הן הפכו לחברות טובות שקורעות עם מקלות ההליכה שלהן את תל אביב, אבל מהסיבות הכי מצערות: כמו מאות אלפי ישראלים אחרים, גם הן נעקרו בבת אחת מבתיהן בעקבות 7 באוקטובר, והיו צריכות להסתגל לסביבה זרה לחלוטין בעודן מעבדות את הטראומה. רק שעוד לא נולד המחבל שישבור את רוחן של ג'יזל ורינה, ואם אחת מהן רוצה לטבול בים ולאכול גלידה, היא תטבול בים ותאכל גלידה.
מצד אחד, ג'יזל ורינה מטיילות גם ברחובות הכי פחות ייצוגיים של תל אביב ועדיין מרגישות כאילו הן בניו יורק פינת פריז. מצד שני, משפטים כמו "מה יש פה שאין לנו? עזריאלי ורכבת, זה הכל" נזרקים לאוויר באופן חופשי. זה מצחיק עוד יותר משאפשר להעלות על הדעת, כי שתי הכוכבות של "איפה תלכי" הן הרבה מעבר למה שדמיינתם לעצמכם, וכשהן מדברות בטלפון על הטלנובלה שהן צופות בה במקביל באמת שאי אפשר שלא להתפוצץ. אבל אז יש הפוגה. בעוד לילה בלי שינה, אחת מהן נזכרת מה עשו לה באותה שבת. והנה הפוגה נוספת, שלט חטופים. כל כך הרבה יוצרים ניסו ועוד ינסו ללכוד את הלך הרוח הישראלי בשנה החולפת, ודווקא ההומור וההפסקות בינו עוזרים לכהן הגאון להיות המצטיין.
בכלל, למרות ממדיו הצנועים של "איפה תלכי", מדהים עד בלתי נתפס שמדובר בסרט ביכורים. כהן והצוות שלו מציגים מוצר טלוויזיוני שמתעלה כמעט על כל מה ששודר בשנה החולפת - אפילו לא רק בהקשרי המלחמה - ובולטים במיוחד העריכה המוזיקלית, העריכה הכללית והצילום המפעים של בן לוי. כל פריים שני הוא גלויה, כל פריים שלישי הוא פוסטר לתלות לסלון. בקרב הלא קיים בין ההישג החזותי לאנושי, לא ברור מי משניהם הוא יותר גדול. ו"איפה תלכי" הוא גלויה שגם העיר תל אביב יכולה ואמורה להתגאות בה בכל היבט: מיחסי הציבור לחיים הבלתי נגמרים בה ועד לרוחב הלב שבו קיבלה את המפונים לזרועותיה. אם ככה תיראה ישראל החדשה, שיחקנו אותה. ואם ככה ייראה הקולנוע שלה, אז בכלל מושלם.