יותר מהשחקנים, היוצרים או זירת ההתרחשות - האינדיקציה הכי טובה לעלילת "אינדל" היא שלושת השמות שפותחים אותה: סלומון טקה, יהודה ביאדגה, יוסף סלמסה. דרמת הפשע החדשה של HOT, שיצרו אינדל קבדה ואורי ויסברוד, היא סדרה אתיופית שלא זקוקה למכבסות ה"ממוצא" או "בני העדה". הגיבורים שלה הם אתיופים כמו שהם אשדודים, כמו שהם ישראלים, כמו כל קבוצה או קהילה שאין שום הצדקה לנהוג כלפיה בכזו אלימות ממסדית.
קבדה, יוצא "האח הגדול", עובד על הדרמה הראשונה פרי עטו כבר קרוב לעשור. מי שעוקב אחר התעשייה כבר יודע של"אינדל" היו חבלי לידה ממושכים אפילו ביחס לדרמה ישראלית - ולקו הסיום הוא מגיע יחד עם ויסברוד והבמאי אסף קורמן, שכבר ליווה את ליאור דיין ביצירת "נורמלי". וגם הפעם, בלי לנבור עמוק בביוגרפיה האישית של קבדה, ברור שמדובר בסדרה שיש בה מן האישי: בכל זאת, הוא העניק את שמו לדמות הראשית. אינדל של "אינדל", בגילומו של יניב אלמנך ("עלומים"), הוא עבריין אתיופי-אשדודי בן 20, כזה שהרבה מאוד סדרות תפרו לפי מיטב הסטיגמות ומעולם לא טרחו להקדיש לו תפקיד משמעותי. העלילה מתחילה מסיפור נקמה אישי, אבל בסדרה מבטיחים להגדיל אותה עד לממדי אוטונומיה ושינוי חברתי מהותי.
לצד אלמנך משחקים בסדרה נתנאל בייך, יוני מלס, אביב מנשה, מגן מיניואב, היוט גברה, חני מסלה ואדם קנדה לצד אגם רודברג, פיליפ שאולוב, דניאל סטיופין, רני בלייר וניבר מדר - וגם שלושה יוצאי "האח" נוספים, עדן סבן, טהוניה רובל ושי חי. האחרון מגלם שוטר אלים ומתעלל שמטרגט אתיופים כמו פרסומת של Temu, ונכנס לתפקיד קצת יותר מדי בקלות. רודברג, מצדה, היא מושיעה לבנה קלאסית בדמות עיתונאית שאשכרה מקשיבה לצעירים האתיופים, במקום להסתמך רק על הרשויות. כי "אינדל" היא סדרה שמבעבעת מרוב חוסר אמון, מרמת השר לביטחון פנים ועד נציגי התקשורת, ואם אנשים ישכילו להקשיב לה אולי עוד יהיה לה את הכוח לשנות מציאות.
העיסוק בפצע כל כך ברור, וכל כך כואב, גורר לא פעם את "אינדל" למחוזות הדידקטיות. "ההורים שלנו כל החיים היו נחמדים, מה יצא להם מזה?", תוהים בפרק הפתיחה, "צריך לצבור כוח, נשק, כמו שעשו המתנחלים והבדואים". אבל בזכות העבודה שניכר שנעשתה בכל הנוגע לתסריט, "אינדל" מצליחה לגשר ברוב המקרים על הפער שבין סדרה צודקת ומשכנעת לבין סדרה איכותית. המפתח טמון בפחות דיונים על גודל איבר המין של הגיבור שמבוסס על היוצר, ויותר במלחמת העולם שמתפתחת מול המשטרה ומרגישה כמו ניסיון להרים איזה "ממזרים חסרי כבוד" אשדודית. ואין ספק מה המרכיב העיקרי שעוזר ל"אינדל": התזמון. בשעה של אובדן שליטה באלימות המשטרתית כלפי, בגדול, כולם - מפחיד לחשוב מה יהיה המצב בעוד חודשיים, עם שידור פרק הסיום של העונה. ככה זה כשבמשך שנים רשויות החוק איכשהו הצליחו להיות גם חסרות תועלת וגם אגרסיביות מדי.