בשלב זה של הטרנד - כלומר הרבה אחרי שיאו, אולי אפילו אחרי סופו - קשה להתרגש מעוד תעלומת רצח. ומה יכול להיות מזמין עוד פחות? עיסוק אובססיבי באינטליגנציה מלאכותית, אזהרות טרחניות על משבר האקלים וכמובן פרקים בני שעה שהיו יכולים להיחתך בחצי בלי בעיה. ותאמינו או לא, אבל ב"רצח בקצה העולם" ("A Murder at the End of the World") יש את כולם.
סדרת המתח החדשה של רשת FX האמריקאית, שזמינה בישראל בדיסני+, מאחרת למסיבה שכבר נגמרה. קבוצת זרים תקועה בבית, רצח מסתורי, חוקרת יצירתית: ראינו את זה הרבה יותר מדי פעמים בתקופה האחרונה. לא לגמרי ברור מה היוצרים, שהיו חתומים על "The OA" המד"בית של נטפליקס, מנסים להביא לשולחן שאף אחד לא הביא לפניהם - אבל סביר להניח שהתשובה מתחילה באמה קורין.
עם קורין, לשעבר הנסיכה דיאנה ב"הכתר", "רצח בקצה העולם" מתמקדת בדארבי הארט: בלשית חובבת וצעירה שנראית כמו דמות מחוברת מנגה, מעין שרלוק הולמס של דור ה-Z. אחרי שכבר צברה רזומה בתחום הפיצוחים היא מוזמנת לצד שמונה אנשי מפתח נוספים - אסטרונאוטית, במאי קולנוע, יזמית טכנולוגיה - לריטריט נחשק של מיליארדר ערמומי. כן, ממש כמו שקרה לא מזמן עם "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית". אבל במקום מים ושמש יש כאן בעיקר שלג, הודות לנוף היפהפה בחור הכי נידח של איסלנד, והוא מתכתב היטב עם צילום מלוטש ועם הקדמה הטכנולוגית שמלווה את האורחים והמארח.
על אף שהיא מתמקדת בדארבי, "רצח בקצה העולם" היא בכל זאת סדרת אנסמבל - אבל מיותר לצלול לתוכו גם מפאת ספוילרים, וגם מפאת מוכרות מצומצמת למדי של רוב המשתתפים. האריס דיקינסון ("משולש העצבות") הוא יד ימינה לשעבר של דארבי, קלייב אוון הוא המארח הטחון, ובריט מרלינג (שהיא אחת משני היוצרים, וכיכבה בעצמה ב"The OA") היא אשתו שמסתירה כמה סודות. ברמת העלילה, מספיק לציין שהמוזמנים מתכנסים למעין-סמינר חשיבה שיזם המיליארד, ושהגופות מתחילות להיערם. כל השאר יהרוס את התעלומה, וכמובן מוכר לעייפה.
לצד התעסקות בתעלומת ההווה וכמה פאוזות קצרות - כולל טפיחה אחת על השכם של האבא התאגידי וולט דיסני, כי בכל זאת - "רצח בקצה העולם" הולכת בדרכן של רבות אחרות בכך שהיא מתעסקת ללא הרף גם בתעלומה מעברה של הגיבורה. אבל היא לא באמת נעה בשני צירים, כי הציר הישן נטול רלוונטיות לסיפור המרכזי (לפחות לכאורה), ושימושי רק לבניית דמות שיש מספיק דרכים יעילות יותר לבנות אותה. והתעלומה עצמה? שם קורין ושות' כמעט מתעקשים להתקדם לאט, כמו בצעידה בשלג, עם מעט מאוד רגעים שיספקו את הקהל. זה גובל בעינוי דין, ומצער בעיקר בגלל המשמעות מאחורי הקלעים: יש כמה דברים שדווקא כן עובדים בסדרה הזאת, והיא עיוורת לרובם.