סדרות שמבוססות על פרנצ'ייזים קולנועיים מצליחים הפכו כבר לדבר שבשגרה, אבל למרבה הצער לא כולן מצדיקות את קיומן. כעת, 46 שנה אחרי שיצא הסרט הראשון בסדרה הקולנועית, מגיע תורו של הנוסע השמיני להביא את החייזרית האימתנית לראשונה למסך הקטן וגם לכדור הארץ - בסדרה החדשה הנוסע השמיני: כדור הארץ (Alien: Earth) שעלתה בדיסני+. ולמרות החשש שמדובר בניסיון נוסף לסחוט את המיץ ממותג ותיק ואהוב, לאחר צפייה בשישה פרקים (מתוך שמונה) שנשלחו מראש לביקורת, אפשר להגיד שחובבי סדרת הסרטים יכולים לנשום לרווחה. הנוסע השמיני: כדור הארץ מצליחה להרחיב את הסיפור שהתחיל במסך הגדול אל המסך הקטן, עם עלילה מותחת ומסקרנת והמון פוטנציאל להגיע למחוזות חדשים ולא מוכרים.העלילה של הנוסע השמיני: כדור הארץ מתרחשת כשנתיים לפני אירועי הסרט הראשון בסדרה, כאשר בכדור הארץ שולטות חמש חברות טכנולוגיות. חללית מחקר השייכת לחברת וויילנד-יוטני (הידועה מהסרטים) מתרסקת לתוך מבנה השייך לחברה המתחרה פרודיג'י, שכשמה כן היא, מנוהלת על ידי ילד פלא בשם בוי קבליר: גאון טכנולוגי עם אובססיה רצינית לפיטר פן, שמנהל את החברה בעיקר על סמך גחמות אישיות. מיותר לציין שהחללית הביאה איתה כמה אורחות ואורחים בלתי רצויים, שקבליר רואה בהם צעצועים חדשים לשחק איתם - והוא נחוש בדעתו לשים את ידיו עליהם ולחקור אותם. למשימה הזו הוא מגייס צוות של היברידים, ישויות סינתטיות שהועברה אליהן מודעות אנושית, או במילים אחרות סופר-חיילים-רובוטים עם נשמה של בני אדם. אלא שהחיילים האלו הם למעשה ילדים, ובהתאם לכך המשימה מסתבכת. ההיברידים הם ילדים שהיו חולים סופניים והוצעה להם האפשרות לנצח את המוות, על ידי העברת המודעות שלהם לתוך גופים סינתטיים.כפי שאפשר להבין מתיאור העלילה, בפרקים הראשונים של הנוסע השמיני: כדור הארץ יש לא מעט אקספוזיציה, כיאה לסיפור שמתרחש בעולם קצת מוכר אך גם חדש, שנבנה בקפדנות. אבל למרות שלסיפור לוקח קצת זמן להתניע, הוא לא משעמם לרגע ומצליח לבנות את עצמו תוך יצירת רגעים מותחים ומסקרנים לכל אורכו. את הסדרה יצר נואה האולי, מי שאחראי על העיבוד של הסרט פארגו של האחים כהן לסדרת טלוויזיה מצליחה ומוערכת. בידיו המוכשרות (ושל הכותבים השותפים), הנוסע השמיני עובד כמו שצריך על המסך הקטן. האולי יודע להעביר את המידע הנכון ברגע הנכון, בדיוק מתי שהצופה צריך אותו, ולא כשהוא רוצה אותו. זה יוצר חוויה מסקרנת ומותחת ביותר, שלא שוכחת שהיא גם אימה ומדע בדיוני, ולפיכך מספקת רגעים מצמררים ועוצרי נשימה לאורך הדרך.אחת הסיבות שבגללן הנוסע השמיני הוא פרנצ'ייז על-זמני, כזה שנשאר רלוונטי ומצליח גם ב-2025, היא הסיפור המרתק שעומד בבסיסו. לא מדובר רק במפלצת מושלמת בכל קנה מידה אימתני, אלא גם בסיפור עם פוטנציאל עצום להרחבה, שבהתאם לכך ממשיך להוליד תת-עלילות רבות ומגוונות. הנוסע השמיני אף פעם לא היה עוד סרט מפלצת, אלא סיפור שתמיד העלה סוגיות מעניינות ותהיות לגבי מהות האנושי והלא-אנושי. אם בהמשכונים האחרונים התמקדו יותר בנושא הבריאה והיצירה, בכדור הארץ מנצלים את הסיפור כדי להיכנס לנושאים כמו זהות ואנושיות, והיכן עובר הגבול בין אדם, מכונה וחיה. בכך, הסיפור של הנוסע השמיני ממשיך להתפתח ולהוכיח שהשאלות שהוא מעלה נשארות רלוונטיות. וכמובן, כל זה לצד סצנות מדממות ביותר, והרחבת פוטנציאל האימה בין היתר בעזרת מינים חדשים ומטרידים ביותר של חייזרים.מלבד הכתיבה המצוינת, הסדרה כולה עשויה היטב, מהבימוי, דרך המשחק, עיצוב התפאורה (שנשאר נאמן למקור), האפקטים ועד הסאונד והמוזיקה. חובבי הרוק הכבד ייהנו במיוחד מהבחירות המוזיקליות המפתיעות בכתוביות הסיום של כל פרק, שלכאורה תלושות מהסגנון המוזיקלי של הסדרה עצמה, אבל איכשהו מסתדרות ומסיימות כל פרק באקורד רועש ומרגש. צוות השחקנים עושה עבודה מצוינת, במיוחד הצוות הצעיר והדי אנונימי שמגלם את ההיברידים: מובילה אותם סידני צ'נדלר (אל תדאגי יקירתי, ובתו של קייל צ'נדלר), שמגלמת את הגיבורה - ההיברידית הראשונה וונדי. צ'נדלר מצליחה להעביר את הניצוץ הילדותי בעיניה, לצד הפיזיות של היותה סינתטית. ראויים לציון גם סמואל בלנקין, שהוא במקביל מעניין ובלתי נסבל בדמותו של קבליר, וגם טימותי אוליפנט, אחד הפרצופים היותר מוכרים בסדרה, שמגלם כאן סינתטי (רובוט דמוי אדם) ובעזרת תצוגת משחק מאופקת ומדויקת מצליח לשכנע בזה.מאחר שמדובר בפריקוול אין צורך להכיר את הסרטים הקודמים (אם כי מומלץ, רובם מצוינים), מה שגם יכול לאפשר להנוסע השמיני: כדור הארץ להגיע לקהלים חדשים - אבל כדאי לציין שיש בה בכל זאת מן הנישתיות בשל היותה עדיין סדרת אימה ומדע בדיוני. מי שאוהב את הסגנונות האלו, בהחלט צפוי ליהנות. עד כמה הסדרה תהווה תוספת משמעותית לפרנצ'ייז עוד נגלה, אבל מהצפייה עד כה, זו ללא ספק הרחבה ראויה ומהנה לסיפור, שמוסיפה עוד שביל מסקרן בדרכו הארוכה של הנוסע השמיני.