ממש כמו בעולם האופנה, גם בטלוויזיה ישנם טרנדים - אבל לפעמים סדרות בנושאים דומים-עד-זהים יוצאות באותו הזמן בגלל צירוף מקרים. נדמה שזה המקרה של "הלוק החדש" ("The New Look") ו"כריסטובל בלנסיאגה": שתי סדרות שעלו למסך אחת אחרי השנייה ועוסקות באותו העידן: בתי הקוטור הצרפתיים תחת הכיבוש הנאצי. כך קרה שאנחנו מקבלים כרגע שתי גרסאות שונות לאותן הדמויות, כשבשתי הסדרות אפשר לראות וריאציות של כריסטובל בלנסיאגה, כריסטיאן דיור וכמובן קוקו שאנל, האישה שאי אפשר לדבר על אופנה צרפתית מבלי להזכיר את שמה, וגם מי שידועה בקשריה ההדוקים עם המשטר הנאצי.
בעוד ש"כריסטובל בלנסיאגה" מתמקדת באיש עצמו, ומקדישה רק חלק מהזמן לכיבוש הנאצי, "הלוק החדש" של אפל TV פלוס עוסקת כל כולה ביחסים של מעצבי הקוטור הפריזאיים עם הכובשים החדשים. שמה נלקח מהסגנון העיצובי שמזוהה עם כריסטיאן דיור, אבל הסדרה מתמקדת לא פחות גם בדמותה של שאנל (עם ליהוק מדויק של ז'ולייט בינוש), ברומן שלה עם קצין נאצי ובדברים שהייתה מוכנה לעשות בשביל לקבל את השליטה על בית האופנה שלה מידי שותפיה היהודים.
הסדרה מתחילה לפני שדיור (בן מנדלסון, "קשר דם") בונה לעצמו את בית האופנה המפורסם, כשהוא עוד עובד כמעצב אצל לוסיאן ללונג (ג'ון מלקוביץ') לצדו של מעצב מוכר אחר - פייר בלמיין. השלושה נאלצים לעצב שמלות עבור נשות הנאצים מתוך חשש לחייהם ולעסק שלהם, אבל עבור דיור הסיכון גדול בהרבה - אחותו, קתרין דיור (מייזי וויליאמס, "משחקי הכס"), שעל שמה קרוי הבושם מי דיור, היא חלק מהמחתרת שפועלת נגד הנאצים. ממש כמו במציאות, גם בסדרה היא נתפסת על ידי הנאצים ונשלחת למחנה ריכוז.
לא חסר תוכן קולנועי וטלוויזיוני על מלחמת העולם השנייה, אבל ההתמקדות בבתי האופנה הצרפתיים תחת השלטון היא זווית שלא נחקרה לעומק, ומומלץ לצפות ב"הלוק החדש" ביחד עם "כריסטובל בלנסיאגה" על מנת לקבל תמונה מלאה יותר. אם משווים בין הסדרות (ונדמה שאין ברירה) - "כריסטובל בלנסיאגה" מרגישה עמוקה ופואטית יותר, פחות הוליוודית (היא בכל זאת מגיעה מספרד), פחות דידקטית וכזו שמציגה באופן מורכב יותר את הניואנסים של הדילמות האתיות של התקופה. "הלוק החדש" היא סדרה יותר ברורה וישירה ולעיתים אף מאכילה בכפית, אבל היא גם עשירה יותר מבחינת דמויות וקווי עלילה.
"הלוק החדש" היא סדרה טובה אך לא יוצאת דופן, עשויה היטב אבל לא סוחפת, וההחלטה אם לצפות בה תלויה בעיקר בכמה הנושא עצמו מעניין אתכם. מה שכן, היא מלאה בהופעות משחק מצוינות ומשכנעות. מלבד השחקנים הראשיים שהוזכרו, גם גלן קלוז בכבודה ובעצמה מופיעה בכמה פרקים, אבל ההופעה הטובה ביותר שייכת לאמילי מורטימר, בתור אלסה לומברדי, אשת חברה בריטית-איטלקית כאוטית ונטולת רסן.