כמה קשה זה ליצור סדרת טלוויזיה מקורית באמת, וכמה יוצא דופן זה להגיע למצב שבו היא מרגישה מקורית יותר מדי. זה המקום שבו נמצאת הורסת של HOT, קומדיית האימה החדשה של בת חן סבג שעולה עשור בדיוק אחרי בכורת מטומטמת המצליחה שלה. הקומדיה יותר מוזרה מאשר מצחיקה באופן מפורש, האימה נוכחת בקושי פעם בפרק, וכמעט בלתי אפשרי להבין מי הקהל של הסדרה הזאת - אם בכלל יש כזה. בטח אחרי הקהל הגדול כל כך שהצטבר סביב הסדרה הקודמת.אבישג קוסמצ'קו (סבג) - כלומר אבי קוסמה - היא כוכבת ריאליטי, רווקה מתוסבכת והבת של מאגי מחפופה (קרן מור). אחרי שגברת מחפופה מתגלה בהתקף פסיכוטי לצד גופת המאהב שלה, לגברת קוסמה אין ברירה אלא לחזור לעיר הולדתה אשקלון ולנסות להכניס קצת סדר בכאוס המשפחתי. עמית אולמן (העיר הזאת) מגלם את האקס המפורסם, כנרת לימוני (הגרמני) את חברת הילדות שהיא גם שוטרת מקומית, אלי חביב (האיש הכי מצחיק בישראל) את טכנאי הגופות וגילת אנקורי את הסבתא הפסיכית בדרכה שמרותקת לכיסא גלגלים. עוד בארסנל הליהוקים הקרקסיים: איתי לוי בתפקיד משחק ראשון, אבי גרייניק בתפקיד מעט פוגעני ועינת שרוף שלפחות בהתחלה דווקא מגלמת הפעם דמות יחסית נורמטיבית.סיפור המסגרת של הורסת מתואר בהודעות לתקשורת כקללה משפחתית שבה כל מי שמתאהב בבנות המשפחה דינו מוות - ולמרבה הצער הפאנץ' הזה לא עובר באופן נהיר מספיק עבור מי שסתם צופה בסדרה. מה שכן קופץ ישר לעין הוא התחושה שסבג היא כמו התלמידה שהעתיקה, אפילו אם בצירוף מקרים מוחלט, מכל שאר הכיתה שלה: אמהות אובדניות זה ממש מה שקורה עכשיו גם בסדרה החדשה של נועה קולר, קללה על בנות המשפחה היא ממש עלילת חזי ובניו של אותה HOT, כנל רומנים שעולים בדם ועמדו לפני רגע במוקד גחליליות. מוזיקת הרקע החביבה? היא קצת יותר ממזכירה את זו של הלוטוס הלבן. אבל למרות כל אלה הורסת עדיין מקורית מאוד, אולי בזכות שיתוף הפעולה של סבג עם הבמאית דפנה לוין (אופוריה) ועורך התסריט אהרון קשלס (מי מפחד מהזאב הרע).המקוריות של הורסת באה לידי ביטוי לא רק בטון המאוד ספציפי שלה, אלא גם במראות - הגרפיים והרגשיים - שהיא מוכנה להציג בפני הקהל הישראלי השמרני למדי. נדרש אומץ לא מבוטל בשביל לתת אור ירוק לפרויקט שסוטה ככה מהנתיב המקובל, או בשביל להביא לסט את השחקנית אילנית בן-יעקב ולאפר אותה *ככה*. סבג עצמה בהחלט יושבת טוב על דמות שנבראה בצלמה, וקרן מור מפגינה את האדירות הרגילה שלה, בעוד שלוי לא בדיוק מתגלה כאחד הקרוסאוברים המוצלחים של זמר לעולם המשחק. הרושם הוא שכוכבי הורסת נותנים ונותנים, אבל לא מקבלים מספיק בחזרה.ויש עוד בעיות בהורסת. אולי, למשל, לא חובה לתת בדיחה על אברה מנגיסטו שהספיק לחזור מהשבי מאז הצילומים (סבג הרי לא הייתה מעזה לצחוק על חשבונם של גלעד שליט או חטופי המלחמה הנוכחית). אולי גם לא חובה לתת לעינת שרוף לאכול בורקס, כי הבדיחה הזאת מתה מזמן ובשלב זה מדובר בנקרופיליה. ואולי הפרינג' של סבג ושותפיה גולש למחוזות הקרינג' קצת יותר מדי. אבל הודות לעובדה שארבעת הפרקים הראשונים של הורסת - מתוך שמונה - נמסרו מראש לביקורת, אפשר לפחות לעדכן שהיא מבינה את רוב מה שהיא צריכה להבין על עצמה. היא פשוט עושה את זה באיחור, תוך כדי תנועה, לפני שהיא לגמרי עולה על דרך המלכה.