הצצה לתלוש המשכורת של מנהלי רשתות חברתיות: זה אחד התפקידים המבוקשים במגוון חברות וארגונים בימינו, הימים בהם עיקר המידע וההתקשרות בין אנשים נעשה באמצעות הרשתות החברתיות - אבל האם המקצוע הזה, שמוכר גם כ"מנהלי מדיה חברתית", בכלל מתגמל? בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 9: מנהלי רשתות חברתיות
כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו כבר למעלה מ-270 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) למנהלי רשתות חברתיות הוא 8,610 שקלים בחודש. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים, אם כי מהנתונים עולה שהם אינם משמעותיים: בעוד מנהל מדיה חברתית ירוויח 8,860 שקלים בממוצע, אישה שתמלא את אותו התפקיד תשתכר 8,360 שקלים.
גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר. כמנהלי רשתות חברתיות באזור השרון תרוויחו כ-9,560 שקלים בממוצע, באזור המרכז - 8,800 ש"ח, בדרום - 8,540 ש"ח, בשפלה - 8,400 ש"ח, בירושלים - 8,150 ש"ח, ובצפון - סכום נמוך משמעותית, 7,120 שקלים בחודש בלבד.
עלייה משמעותית במספר המשרות, יותר מועמדים על כל אחת
וכמה תרוויחו במקצוע הזה ככל שתצברו בו ותק? בשנה הראשונה תרוויחו 7,320 שקלים בממוצע, בין שנתיים ל-4 שנים במקצוע הזה יניבו 8,870 שקלים בחודש, בין 5 ל-8 שנות ותק יניבו 11,700 שקלים ומנהלי רשתות חברתיות שנמצאים בתחום 9 שנים ויותר, ירוויחו בממוצע 12,000 שקלים.
מספר המשרות המבוקשות במקצוע הזה עלה משמעותית בשנים האחרונות. בשנת 2017, הוצעו 1,444 משרות בתחום, זאת לעומת שנת 2014 - בה היו רק 1,069 משרות בתחום. גם מספר המתמודדים על כל משרת מנהל מדיה חברתית עלה עם השנים: בשנה שעברה עמד מספר המועמדים על כל משרה על 40 - זאת בהשוואה ל-26 בלבד בשנת 2015.
"מנהלי רשתות חברתיות הם האנשים שאחראים לנווט את הפעילות השוטפת של החברה בפלטפורמות החברתיות", מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. "הפעילות הזו היא בהכרח שיווקית ופרסומית, אבל צריך לנהל אותה באוריינטציה ובדגש על תוכן, כדי למשוך מצד אחד את העין, ולייצר מהצד השני שיח אוהד וחיובי כלפי המותג".
"אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, שבו גם לעסקים שאינם אינטרנטיים - יש נכסים דיגיטליים (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק) והם זקוקים לאנשי מקצוע שיתחזקו אותם", היא מוסיפה, ".לתפקיד יש 3 תחומי אחריות מרכזיים: ניהול עמודים ונוכחות, יצירת קמפיינים פרסומיים ולא פחות חשוב - ניהול השיח סביב המותג".