לא לומדים מטעויות: למרות תאונות קטלניות, אזהרות וקנסות ממשיך הנהג הישראלי להתחכם ולסכן את עצמו ואחרים כשהוא מגיע למפגש עם הפסים. אל מול עדשות מצלמות הרכבת שתיעדו כבר כמעט הכול, נחשפת הרשלנות הפושעת של הציבור - שהערב למרבה הצער הסתיימה באסון כבד.
כל העדכונים על אסון הרכבת בדרום - בחדשות 2 בפייסבוק
במהלך התקופה שבין ינואר 2009 לחדש מרץ האחרון נעצרו 46 כלי רכב על הפסים לאחר ירידת המחסום, ובנוסף נעצרו מתחת למחסום כ-1,500 כלי רכב. כפי שרואים בצילומי הווידאו, האורות מהבהבים לא מרתיעים את הנהגים שמנסים לעבור בכל זאת ומצפצפים על החוק.
גם אם המחסום ירד - זה לא מה שיעצור את עבריין התנועה הישראלי. הוא פשוט שולח את אחד הנוסעים כדי להרים בידיים את המטרד שמעכב אותו.
אסון הרכבת היה יכול להימנע?
לפחות שבעה בני אדם נהרגו הערב ועוד 8 נפצעו בהתנגשות בין מיניבוס ורכבת סמוך לקיבוץ גת שבדרום.
כוחות גדולים של מד"א, משטרה ומסוקים של חיל האוויר הוזעקו לכביש 353, בין קריית גת לקיבוץ גלאון, בעקבות הדיווח על התאונה הקטלנית.
מפרטים ראשונים של האירוע עולה כי המיניבוס פרץ את המחסום ונפגע מהרכבת שעשתה דרכה מצפון לדרום. נהג הרכבת שהבחין בכלי הרכב ניסה לבלום - אך ללא הצלחה. "זה נראה כמו זירת פיגוע", סיפרו עדי ראיה מזועזעים.
תאונה קטלנית בדרום: דיווח מיוחד
נוסעת ברכבת: המראות במקום קשים
שלב אחרי שלב: כך התרחשה התאונה