הצצה לתלוש המשכורת של יחצנים ודוברים: הדרישה למקצוע הזה הולכת וגדלה בעידן הדיגיטל בו אנחנו חיים - והמשכורות בתחום הזה לא רעות. בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 21: יחצנים ודוברים
כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
כמה מרוויחים מנהלי רשתות חברתיות?
כמה מרוויחים רואי חשבון?
כמה מרוויחים אדריכלים?
כמה מרוויחים גרפיקאים?
כמה מרוויחים מאבטחים?
כמה מרוויחים מעצבי UX/UI?
כמה מרוויחים הנדסאי בניין?
כמה מרוויחים מדריכי ספורט?
כמה מרוויחים פיזיותרפיסטים?
כמה מרוויחים עורכי וידאו?
כמה מרוויחים מתווכי נדל"ן?
כמה מרוויחים קונדיטורים?
מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו למעלה מ-300 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) ליחצנים ודוברים הוא 10,900 שקלים. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים, אם כי הם קטנים יחסית: בעוד ששכר ממוצע ליחצן או דובר יעמוד על 11,070 שקלים, שכר חודשי של יחצנית או דוברת הינו 10,770 שקלים.
גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר. בשרון ובמרכז, שכר של יחצ"ן או דובר, נחשב לגבוה ביותר: 11,660 שקלים בממוצע בשרון ו-11,190 שקלים בממוצע במרכז. בדרום, השכר הממוצע למקצוע הזה יעמוד על 11,030 שקלים, באזור ירושלים - 10,320 שקלים, בצפון - 10,110 שקלים ובשפלה, שכר של יחצ"ן או דובר יהיה הנמוך ביותר: 9,580 שקלים בממוצע בלבד.
עלייה בביקוש למשרות יח"צ ודוברות
וכמה תרוויחו במקצוע הזה ככל שתצברו בו ותק? בשנה הראשונה תרוויחו 8,120 שקלים שקלים בממוצע, בין שנתיים ל-4 שנות ותק יניבו שכר של 8,890 שקלים, 5-8 שנות ותק שוות שכר חודשי של 11,520 שקלים ועם ניסיון של מעל 9 שנים כיחצנים ודוברים תרוויחו 13,820 שקלים בממוצע.
בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר משרות היח"צ והדוברות הזמינות בשנה ומספר המועמדים המבקשים להתקבל לכל משרה שכזו גבוה אף הוא: בשנת 2017 היו 829 משרות פנויות שעל כל אחת מהן התחרו 39 מועמדים.
"הדרישה לאנשי דוברות ויח"צ הולכת וגדלה ככל שמתרחבות ומתחזקות פלטפורמות הפרסום השונות", מדגישה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. "בעידן הדיגיטל, ארגונים רבים (כולל מוסדות אקדמיה וחברות ציבוריות וממשלתיות) ממנים איש יח"צ מטעמם. עובדים בתחום זה נדרשים להיות ייצוגיים ובעלי תקשורת בינאישית גבוהה מאוד ליצירת קשרים עם גופים וגורמים רלוונטיים לתחומם".